DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Jobb og Utdanning
help needed for a friend mmjes? :)
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [2 Posts]  
Av Innlegg
MeeP
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 06 Mar 2006
 help needed for a friend mmjes? :)

ok, here we go Razz dette er no kompliserte greier, men skal prøve å få det fram så mest forstårlig som mulig.

Dette gjelder altså en venn av meg som bor i holland som vil søke skole i Norge. Det er liksom det du trenger å ha i bakhodet før du begir det ut på dette lille eventyret jeg skal prøve og forklare.
Oppgaven vår/deres/min å hjelpe han Very Happy

ok, først det som han skrev til meg:
"Think you can manage to find a school that teach about computers (Application Development) and somehow get in contact with the person in charge of interns or something alike and see how they think about getting in contact with a foreign person that wishes to ask them a crapload of questions/assistance in finding an intern place for his study?"

en ganske grei oversettelse:
"Tror du at du klarer å finne en skole som lærer det å utvikle løsninger/prosjektiler for dataprogrammer/windows programmer, og på en eller annen måte komme i kontakt med en som "leder" skolen og se om de er interesert i å få kontakt med en student fra utenlandet som ønsker å stille dem mange spørsmål, og om det er mulighet for han å studere der"

eller noe i den duren.. det Jeg nå kommer til dere om er enkelt. Vet dere om ett slikt sted i Norge? jeg må si jeg ikke vet, men skal høre på min skole i morgen. Men jeg lurer også på om noen av dere vet om en slik skole eller går på en selv, som kan gi meg litt info om hvem jeg kan ringe/maile om akuratt dette Rolling Eyes
Hvis så vær så snill og svar her, du trenger ikke finne telefon nummber, bare skole navn eller lignene Smile

Takk Smile go and do your best in helping a dutchie Razz

It's a cows opinion..

Not intresting...

It's a moo" ^^

InnleggSkrevet: Man 24 Apr 2006, 15:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
NTNU kan kontaktes slik:
Studentservice
E-post:Studentservice@adm.ntnu.no
Tlf.: 73 59 52 00

Jeg vet de i alle fall har en person som snakker engelsk der... hehe...

Samskipnaden er her:
http://www.sit.no/
(det er de som står for boliger, studentsosialt og slikt...)

Tror det finnes noen linjer ala det han ønsker på NTNU... Siv.Ing eller noe sånn... Rolling Eyes

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Man 24 Apr 2006, 16:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [2 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Jobb og Utdanning
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet