|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Vampira
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 386 Bosted: Oslo
|
Allergi
Hvorfor må jeg være allergisk for melk!?!? Jeg vil ha sjokolade!
Jeg skulle ønske verden var fri for allergier. Det er så utrolig trist å ikke kunne spise det man liker best av alt! Og alt av ferdigmat skal inneholde denne melka...
Men jeg kan jo trøste meg med at jeg kan være ute om våren og om sommeren uten å nyse og snørre. og spise saft is...
Noen andre som har noen hat-allergier?
|
_________________ Ars longa, vita brevis.
Skrevet: Tir 22 Apr 2003, 13:05 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
Hmm... jeg ble litt nysgjerrig nå Har du tatt blodprøve eller prøvet deg frem på egenhånd? Eller kanskje fått akupressur/akupunktur?
Jeg var veldig syk i '95 og prøvde 'alt'. Akupressurdama trykket på steder på blant annet ryggen min som var så utrooolig vonde, og sa at "åja. du tåler ikke melk du." Og så måtte jeg drikke rismelk og soyamelk og spise soyayoghurt og holde meg unna alt av melkeprodukter i 6 uker. (Det er håpløst!) Det hjalp ikke på meg, vaffal.
Underveis og etterpå har jeg snakket med flere som har fått liknende behandling, og alle har fått beskjed om det samme: (i tillegg til problemet de hadde) "hold deg unna melk og melkeprodukter".
Det var forresten et virus på balansenerven som var problemet mitt, noe hun kurerte 
|
_________________ Moderator-Maria
All men are animals. Some just make better pets.
Skrevet: Tir 22 Apr 2003, 13:29 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Vampira
SteinHakkeToillat

|
Har hatt same problemet siden jeg var liten
Driver å prøver å ta tester, for å finne ut om det er noe jeg kan komme meg ut av! Men gudene vet. Leger finner jo ikke ut av noen ting lenger...
Eller kanskje bare alle sykdommer har blitt så utspekulerte at de har de merkligste symptomer? 
|
Skrevet: Tir 22 Apr 2003, 14:30 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003 Innlegg: 1577 Bosted: Trondheim
|
Jeg har vært allergiker siden seksårsalderen; en stund var jeg så allergisk mot gress at det bare var de aller sterkeste sakene som hjalp. Det var på den tida da allergimedisiner hadde tildels ganske kjipe bivirkninger. Gøy å pælme innpå Polaramin og bli skikkelig høy, det er ikke det, men...
Iallfall: Jeg vokste det av meg. Jeg er fortsatt litt allergisk, men ikke verre enn at en Clarityn om dagen tar kål på det. Og det meste har ikke forsvunnet før for bare et par år sida, så det er ikke noe som behøver å skje i ens pureste ungdom heller. Det er håp!
|
_________________ There is a heppy lend - furfur a-wa-a-a-a-ay...
Skrevet: Tir 22 Apr 2003, 14:35 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
Åh... men jeg synes du heller kunne fått beskjed om å ikke tåle paprika, jeg da
Det er sant det du skriver om symptomer.. snål verden 
|
_________________ Moderator-Maria
All men are animals. Some just make better pets.
Skrevet: Tir 22 Apr 2003, 14:38 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Vampira
SteinHakkeToillat

|
Jeg synes iofs. det er ganske fasinerende at jeg først vokste min melkeallergi av meg, for å så etter noen år vokse det på meg igjen.
Jeg går å venter på å vokse litt til igjen
Men jeg er glad det ikke er gress det er snakk om. hadde jeg ikke kunne vært ute, tror jeg at jeg hødde flydd på veggen! *synes synd på gress-allergikere*
|
Skrevet: Tir 22 Apr 2003, 15:49 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003 Innlegg: 661 Bosted: Levanger
|
Jeg har pollen-allergi. Gress og bjørk. Bjørk er verst. Blei liggende i fjortendager i begynnelsen av mars, ante ingenting. Viste seg at været blei varmere, og at pollen begynte å røre på seg *grøsse*
- og nå, kjenner jeg at bihulene har vondt. Dem har så vondt at ikkeno smertestillende vil ta det *banne* - jeg hater å ha pollen-allergi!
|
Skrevet: Tir 22 Apr 2003, 20:34 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003 Innlegg: 1577 Bosted: Trondheim
|
Det hørtes muy kjipt ut. Du har min uforbeholdne sympati, om ikke annet. 
|
_________________ There is a heppy lend - furfur a-wa-a-a-a-ay...
Skrevet: Tir 22 Apr 2003, 23:38 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
| Cafein skrev: | Det hørtes muy kjipt ut. Du har min uforbeholdne sympati, om ikke annet.  |
- hehe, takk skal du ha!
hirr, jeg trives jo nå, da.. Jeg er TILOGMED brun! *vise frem armer og mave og prøve å overbevise dere ALLE med den bleike huden min* høhø, så funker ikke noen dager i sola heeelt bra, da
Men allergien er ikke så verst så lenge jeg husker allergitabletter. Noe jeg har lett for å glemme..
*skrive masse rart*
|
Skrevet: Tor 24 Apr 2003, 09:41 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Vampira
SteinHakkeToillat

|
Bleik er pent! I gamle dager så pudret de seg til og med med kritt for å bli bleike! *vise stolt frem sin bleke kropp* 
|
Skrevet: Tor 24 Apr 2003, 11:22 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
allergisk mot fisk
var allergisk mot melk
allergisk mot noe mat med egg i, kommer an på måten egget er tilberedt
var allergisk mot kylling
allergisk mot pollen
er også fortiden allergisk mot noe ukjent som jeg klør av 
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Tor 24 Apr 2003, 13:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 1160 Bosted: Oslo
|
| Crispa skrev: | | Jeg er TILOGMED brun! *vise frem armer og mave og prøve å overbevise dere ALLE med den bleike huden min* høhø, så funker ikke noen dager i sola heeelt bra, da ;) |
Det er litt teit å være allergisk mot sol i grunnen..
|
_________________ En dag uten kos er som en båt uten matros.
Skrevet: Tor 24 Apr 2003, 14:59 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
| ash skrev: | | Crispa skrev: | Jeg er TILOGMED brun! *vise frem armer og mave og prøve å overbevise dere ALLE med den bleike huden min* høhø, så funker ikke noen dager i sola heeelt bra, da  |
Det er litt teit å være allergisk mot sol i grunnen.. |
jeg er ikke allergisk mot sol, though
Er nok mest det at pga allergi som jeg ikke visste om, så holdt jeg meg inne om sommeren de siste tre årene. Dermed har ikke huden min fått NOE sol, og jeg har bare blitt bleikere og bleikere. I fjor sommer klarte jeg å sole meg litt mer, men det funka ikke. Solarium er en veldig fin ting. Jeg er bittelitt brunere enn ellers nå, iallefall. 
|
Skrevet: Fre 25 Apr 2003, 15:38 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
hohoh blir ikke ikke brun, jeg.
blir enten rød med fregner eller kun fregner.. w00t
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Lør 26 Apr 2003, 11:27 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Vampira
SteinHakkeToillat

|
Jeg har snudd litt på det jeg. Istedet for at målet er å bli brun, vil jeg heller være den hviteste på slutten av sommeren!
|
Skrevet: Lør 26 Apr 2003, 12:07 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 1160 Bosted: Oslo
|
hihi, da må vi møtes i september så vi kan se hvem som vinner, Vampira! 
|
_________________ En dag uten kos er som en båt uten matros.
Skrevet: Lør 26 Apr 2003, 12:49 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
Jeg har gresspollen-allergi.. det er helt forferdelig!
Jeg reagerer også på tomatgreier.. blir veldig kvalm om jeg spiser noe med tomat.. og blir egentlig ofte dårlig og kvelm av mat.. kanskje jeg burde prøvd å finne ut hva det er jeg ikke tåler..
Jeg har forresten også hatt "solallergi".. jeg fikk soleksem av å sole meg.. vet ikke om jeg har vokst det helt av meg.. men jeg håper det!
|
Skrevet: Lør 26 Apr 2003, 16:45 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Vampira
SteinHakkeToillat

|
| ash skrev: | hihi, da må vi møtes i september så vi kan se hvem som vinner, Vampira!  |
Da har vi en avtale! 
|
Skrevet: Søn 27 Apr 2003, 07:22 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Therese
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Mar 2003 Innlegg: 622 Bosted: Larvik
|
Jeg er også allergisk mot melk. Det er gankse kjipt igrunn, særlig fordi softice er så godt! Men jeg spiser sjokolade... Noen ganger. Å spise sjokolade er faktisk verdt å få så helt forferdelig-grusomt vondt i magen som det jeg noen ganger får. På natten.
Jeg tåler ikke å spise ting med masse e-stoffer i heller. Så egentlig kan jeg ikke spise noe særlig godteri 
|
Skrevet: Søn 27 Apr 2003, 19:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
| BagBiter skrev: | hohoh blir ikke ikke brun, jeg.
blir enten rød med fregner eller kun fregner.. w00t |
hihih, ditto. Eller, jeg var iallefall sånn før. Men i år har jeg litt mer brunfarge, allerede nå, enn tidligere (solarium er tingen! 
|
Skrevet: Tor 01 Mai 2003, 10:30 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |