DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Utropstegn! »   Klagemuren
Allergi
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [34 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
Vampira
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003
 Allergi

Hvorfor må jeg være allergisk for melk!?!? Jeg vil ha sjokolade!
Jeg skulle ønske verden var fri for allergier. Det er så utrolig trist å ikke kunne spise det man liker best av alt! Og alt av ferdigmat skal inneholde denne melka...
Neutral
Men jeg kan jo trøste meg med at jeg kan være ute om våren og om sommeren uten å nyse og snørre. og spise saft is...

Noen andre som har noen hat-allergier?

InnleggSkrevet: Tir 22 Apr 2003, 13:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
maria
l33t
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Hmm... jeg ble litt nysgjerrig nå Embarassed Har du tatt blodprøve eller prøvet deg frem på egenhånd? Eller kanskje fått akupressur/akupunktur?
Jeg var veldig syk i '95 og prøvde 'alt'. Akupressurdama trykket på steder på blant annet ryggen min som var så utrooolig vonde, og sa at "åja. du tåler ikke melk du." Og så måtte jeg drikke rismelk og soyamelk og spise soyayoghurt og holde meg unna alt av melkeprodukter i 6 uker. (Det er håpløst!) Det hjalp ikke på meg, vaffal.
Underveis og etterpå har jeg snakket med flere som har fått liknende behandling, og alle har fått beskjed om det samme: (i tillegg til problemet de hadde) "hold deg unna melk og melkeprodukter".
Det var forresten et virus på balansenerven som var problemet mitt, noe hun kurerte Wink

InnleggSkrevet: Tir 22 Apr 2003, 13:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Vampira
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Har hatt same problemet siden jeg var liten Sad
Driver å prøver å ta tester, for å finne ut om det er noe jeg kan komme meg ut av! Men gudene vet. Leger finner jo ikke ut av noen ting lenger...
Eller kanskje bare alle sykdommer har blitt så utspekulerte at de har de merkligste symptomer? Wink

InnleggSkrevet: Tir 22 Apr 2003, 14:30
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003
Jeg har vært allergiker siden seksårsalderen; en stund var jeg så allergisk mot gress at det bare var de aller sterkeste sakene som hjalp. Det var på den tida da allergimedisiner hadde tildels ganske kjipe bivirkninger. Gøy å pælme innpå Polaramin og bli skikkelig høy, det er ikke det, men... Rolling Eyes

Iallfall: Jeg vokste det av meg. Jeg er fortsatt litt allergisk, men ikke verre enn at en Clarityn om dagen tar kål på det. Og det meste har ikke forsvunnet før for bare et par år sida, så det er ikke noe som behøver å skje i ens pureste ungdom heller. Det er håp!

InnleggSkrevet: Tir 22 Apr 2003, 14:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
maria
l33t
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Åh... men jeg synes du heller kunne fått beskjed om å ikke tåle paprika, jeg da Sad
Det er sant det du skriver om symptomer.. snål verden Wink

InnleggSkrevet: Tir 22 Apr 2003, 14:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Vampira
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Jeg synes iofs. det er ganske fasinerende at jeg først vokste min melkeallergi av meg, for å så etter noen år vokse det på meg igjen.
Jeg går å venter på å vokse litt til igjen Rolling Eyes
Men jeg er glad det ikke er gress det er snakk om. hadde jeg ikke kunne vært ute, tror jeg at jeg hødde flydd på veggen! *synes synd på gress-allergikere*

InnleggSkrevet: Tir 22 Apr 2003, 15:49
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003
Jeg har pollen-allergi. Gress og bjørk. Bjørk er verst. Blei liggende i fjortendager i begynnelsen av mars, ante ingenting. Viste seg at været blei varmere, og at pollen begynte å røre på seg *grøsse*
- og nå, kjenner jeg at bihulene har vondt. Dem har så vondt at ikkeno smertestillende vil ta det *banne* - jeg hater å ha pollen-allergi!

InnleggSkrevet: Tir 22 Apr 2003, 20:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Cafein

Ble Medlem: 14 Apr 2003
Det hørtes muy kjipt ut. Du har min uforbeholdne sympati, om ikke annet. Shocked

InnleggSkrevet: Tir 22 Apr 2003, 23:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Cafein skrev:
Det hørtes muy kjipt ut. Du har min uforbeholdne sympati, om ikke annet. Shocked

- hehe, takk skal du ha!

hirr, jeg trives jo nå, da.. Twisted Evil Jeg er TILOGMED brun! *vise frem armer og mave og prøve å overbevise dere ALLE med den bleike huden min* høhø, så funker ikke noen dager i sola heeelt bra, da Wink
Men allergien er ikke så verst så lenge jeg husker allergitabletter. Noe jeg har lett for å glemme..

*skrive masse rart*

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 09:41
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vampira
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Bleik er pent! I gamle dager så pudret de seg til og med med kritt for å bli bleike! *vise stolt frem sin bleke kropp* Shocked

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 11:22
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003

allergisk mot fisk
var allergisk mot melk
allergisk mot noe mat med egg i, kommer an på måten egget er tilberedt
var allergisk mot kylling
allergisk mot pollen

er også fortiden allergisk mot noe ukjent som jeg klør av Question

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 13:43
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Crispa skrev:
Jeg er TILOGMED brun! *vise frem armer og mave og prøve å overbevise dere ALLE med den bleike huden min* høhø, så funker ikke noen dager i sola heeelt bra, da ;)

Det er litt teit å være allergisk mot sol i grunnen..

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 14:59
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

ash skrev:
Crispa skrev:
Jeg er TILOGMED brun! *vise frem armer og mave og prøve å overbevise dere ALLE med den bleike huden min* høhø, så funker ikke noen dager i sola heeelt bra, da Wink

Det er litt teit å være allergisk mot sol i grunnen..

jeg er ikke allergisk mot sol, though Wink
Er nok mest det at pga allergi som jeg ikke visste om, så holdt jeg meg inne om sommeren de siste tre årene. Dermed har ikke huden min fått NOE sol, og jeg har bare blitt bleikere og bleikere. I fjor sommer klarte jeg å sole meg litt mer, men det funka ikke. Solarium er en veldig fin ting. Jeg er bittelitt brunere enn ellers nå, iallefall. Twisted Evil

InnleggSkrevet: Fre 25 Apr 2003, 15:38
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

hohoh blir ikke ikke brun, jeg.
blir enten rød med fregner eller kun fregner.. w00t

InnleggSkrevet: Lør 26 Apr 2003, 11:27
Vampira
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Jeg har snudd litt på det jeg. Istedet for at målet er å bli brun, vil jeg heller være den hviteste på slutten av sommeren!

InnleggSkrevet: Lør 26 Apr 2003, 12:07
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

hihi, da må vi møtes i september så vi kan se hvem som vinner, Vampira! Twisted Evil

InnleggSkrevet: Lør 26 Apr 2003, 12:49
Aurora
l33t
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003
Jeg har gresspollen-allergi.. det er helt forferdelig!
Jeg reagerer også på tomatgreier.. blir veldig kvalm om jeg spiser noe med tomat.. og blir egentlig ofte dårlig og kvelm av mat.. kanskje jeg burde prøvd å finne ut hva det er jeg ikke tåler..

Jeg har forresten også hatt "solallergi".. jeg fikk soleksem av å sole meg.. vet ikke om jeg har vokst det helt av meg.. men jeg håper det!

InnleggSkrevet: Lør 26 Apr 2003, 16:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vampira
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

ash skrev:
hihi, da må vi møtes i september så vi kan se hvem som vinner, Vampira! Twisted Evil

Da har vi en avtale! Cool

InnleggSkrevet: Søn 27 Apr 2003, 07:22
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Therese
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Mar 2003
Jeg er også allergisk mot melk. Det er gankse kjipt igrunn, særlig fordi softice er så godt! Men jeg spiser sjokolade... Noen ganger. Å spise sjokolade er faktisk verdt å få så helt forferdelig-grusomt vondt i magen som det jeg noen ganger får. På natten.
Jeg tåler ikke å spise ting med masse e-stoffer i heller. Så egentlig kan jeg ikke spise noe særlig godteri Sad

InnleggSkrevet: Søn 27 Apr 2003, 19:21
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

BagBiter skrev:
hohoh blir ikke ikke brun, jeg.
blir enten rød med fregner eller kun fregner.. w00t

hihih, ditto. Eller, jeg var iallefall sånn før. Men i år har jeg litt mer brunfarge, allerede nå, enn tidligere (solarium er tingen! Wink

InnleggSkrevet: Tor 01 Mai 2003, 10:30
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [34 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Utropstegn! »   Klagemuren
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet