|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fishsticksboy
Varm i trøya

Ble Medlem: 31 Mai 2003 Innlegg: 59 Bosted: Skotselv Inner City Ring
|
Tittan skrev: |
So what om du ikke er så forskjellig fra alle andre. Du ble født unik! |
Ikke jeg.
|
_________________ Livet Er En Fisk
Skrevet: Lør 19 Nov 2005, 21:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
Hvem vil vel være seg selv? Jeg vil være Paris.
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Søn 12 Feb 2006, 01:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Puseklatt
Varm i trøya

Ble Medlem: 26 Mar 2006 Innlegg: 48 Bosted: Oslo
|
Det er da ikke alltid like lett å være seg selv...
Jeg synes det er det nå, men jeg syntes ikke det da jeg var 16 og byttet skole og ikke kjente noen og var usansylig lite sikker på meg selv. Visste jo knapt hvem jeg selv var.. Men det jeg visste hvem det var som var kule på den snobbete bærum-skolen jeg gikk på, og visste at man måtte være som de for at de skulle gidde å prate med deg og for å bli 'akseptert'. Det er lissom en del av det å være tenåring slik jeg ser det...
Heldigvis har jeg funnet ut at det ikke fungerer sånn på ordentlig, og at det er bra å bare være 'Anne'. Så får det gå som det går 
|
Skrevet: Tor 30 Mar 2006, 00:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Qystein
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Mar 2006 Innlegg: 106 Bosted: Levanger
|
ja, og folk som ikke gidder å snakke med deg fordi at du ser sån eller sån ut,, jeg mener, er det ikke synd at du har kontakt med sånne 
|
_________________ When there's no more room in hell,
the dead will walk the earth.
Skrevet: Tor 13 Apr 2006, 12:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Audi
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Mai 2003 Innlegg: 128 Bosted: Bergen
|
Det er rart hvordan folk ofte tenker på sammenheng mellom smak (klær, film, musikk osv) og hvem de er. At jeg hører på metallica og K's Choice sier absolutt ingenting om hvem JEG er, det er jeg ganske sikker på. Det som derimot sier noe om meg er hva jeg sier og hva jeg mener.. men dette kan også forandres etter hvem man er med.
Jeg tror ikke det finnes noen fasit på hvem jeg er.. jeg er i stadig forandring.. men det jeg tror er vesentlig for min del (sier absolutt ikke at det gjelder alle) er at jeg vil finne ut hva jeg tror på, da vil jeg kjenne mitt indre bedre og dermed føler jeg at jeg da kan si jeg har funnet meg selv og dermed kan jeg være meg selv.
Men poenget her er at jeg kan ikke være noen andre enn meg selv, jeg er meg enkelt og greit.. men jeg har flere sider, jeg er meg selv på forskjellige måter etter som hvem jeg er med og hva jeg gjør.
|
_________________ AAAAAAAAAAAAAAANGST
Skrevet: Tor 13 Apr 2006, 22:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Jeg har alltid prøvd å være meg selv, og jeg blei gjerne så sur over fordommene at jeg gjorde litt mer ut av det å være meg selv. Sånn på trass. Det var faen ikke lett da as. Dette var på ungdomskolen.. der fikk jeg jævlig mye tyn i grunn. På vgs var det litt tyn det første året, men så bestemte jeg meg for å bli blond. Begynte å kle meg litt anderledes i tillegg, sånn at jeg passa litt bedre inn blandt sossene. (jeg gikk på den skolen som alle sosser i grenland søkte seg til.. det var den som var nærmest) uansett.. plutselig blei jeg mer godtatt og mange fler snakka med meg. Men jeg var fremdeles litt guttejente og kunne endel om pc og bil osv, så mange av jentene var fremdeles skeptiske mot meg fordi jeg "tok" guttene deres (i deres øyne) jeg hadde forresten kjæreste..Til slutt fikk jeg nok og nærmest helomvendte meg til gother-stil. Etter en stund oppdaget jeg at jeg hadde mistet meg selv fullstendig. Nå endelig har jeg funnet min stil og endelig trives jeg med å være meg selv. Jeg blei voksen.
Så: det er viktig å være seg selv, men man må innimellom fire litt på enkelte krav, ta seg tida til å finne en måte man kan trives på!
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Fre 14 Apr 2006, 20:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Jeg har alltid prøvd å være meg selv, og jeg blei gjerne så sur over fordommene at jeg gjorde litt mer ut av det å være meg selv. Sånn på trass. Det var faen ikke lett da as. Dette var på ungdomskolen.. der fikk jeg jævlig mye tyn i grunn. På vgs var det litt tyn det første året, men så bestemte jeg meg for å bli blond. Begynte å kle meg litt anderledes i tillegg, sånn at jeg passa litt bedre inn blandt sossene. (jeg gikk på den skolen som alle sosser i grenland søkte seg til.. det var den som var nærmest) uansett.. plutselig blei jeg mer godtatt og mange fler snakka med meg. Men jeg var fremdeles litt guttejente og kunne endel om pc og bil osv, så mange av jentene var fremdeles skeptiske mot meg fordi jeg "tok" guttene deres (i deres øyne) jeg hadde forresten kjæreste..Til slutt fikk jeg nok og nærmest helomvendte meg til gother-stil. Etter en stund oppdaget jeg at jeg hadde mistet meg selv fullstendig. Nå endelig har jeg funnet min stil og endelig trives jeg med å være meg selv. Jeg blei voksen.
Så: det er viktig å være seg selv, men man må innimellom fire litt på enkelte krav, ta seg tida til å finne en måte man kan trives på!
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Fre 14 Apr 2006, 20:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Knaskerot
Veronica

Ble Medlem: 09 Jul 2006 Innlegg: 941 Bosted: Larvik/Stjørdal
|
Jeg prøver så godt jeg kan å være meg sjøl, men i visse sammenhenger legger man seg jo til en annen væremåte enn den man har til vanlig. Som selger på Elkjøp for eksempel (ja, jeg er en av de som er blitt skjelt ut etter noter 7 ganger daglig i 3 år. Nå driver jeg med helt andre ting ) går man inn i en rolle, og man går ut av den når man er ferdig på jobb. Jeg tør påstå at det er umulig for alle mennesker å være seg sjøl til enhver tid...
|
Skrevet: Søn 09 Jul 2006, 18:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004 Innlegg: 1396 Bosted: Enebakk
|
Klær:
Hvis jeg velger å kle meg i et bestemt klesplagg kan jeg vel nesten si med hånda på hjertet at jeg har gjort det fordi jeg liker det.
Uansett, hvordan vi ser ut utenpå trenger ikke ha så veldig mye med personligheten å gjøre. Jeg mener, hvor ofte blir vi ikke overaska over hvor annerledes mennesker kan være, folk som vi har fått et inntrykk av bare ved å se på de?
Jeg sier ikke at klesstilen ikke preges av personlighet, men at den ofte kan feiltolkes.
Mennesker er jo så forskjellige.
|
_________________ ~Du er ikke mye original om du går inn for det. K thx bai~
Skrevet: Man 10 Jul 2006, 20:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Kunstnerpiken
Varm i trøya

Ble Medlem: 27 Aug 2006 Innlegg: 27
|
Å vær seg selv, mener jeg, er å si og gjøre det man vil/mener er rett uten å tenke "hva vil de at jeg skal gjøre?" eller "hva ville de gjort?". Stilen en har sier noe om... hvilken stil man liker som av og til kan gi hint om personligheten din, men det er jo ikke stilen din som avgjør om du er deg selv eller ikke. Du kan jo finne opp en helt unik stil, men prøve å oppføre deg som alle andre=/ Så det er ikke stilen som er det sentrale her.
|
_________________ Alt er relativt.
Skrevet: Søn 27 Aug 2006, 01:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SparrowN
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Feb 2005 Innlegg: 155
|
kake skrev: | Hva har stil med å være seg selv å gjøre? eneste alternativet du nevner som i mitt hodet stemmer overens med å være seg selv er å gi F. Det betyr vel kanskje at man ikke lenger har så kontroll over hva andre tenker om en. (Og kanskje er det bedre å settes i en bås vi selv har godkjent enn noe vi absolutt ikke kjenner oss igjen i. ) Men så lenge en lar seg styre av ønsket om å bli oppfattet på en bestemt måte, så handler vi ikke lenger bare ut i fra hvem vi er, eller? Egentlig er det innskrenkende på det å kunne være seg selv fullt ut.
Men jeg ser jo at man gir forskjellig inntrykk om man går inn for forskjellige stiler. Og til en viss grad kan kanskje stil si noe om et menneske.Men hvor mye sier det egentlig? Og kan det ikke gå lett over i å begynne å definere seg selv utenifra? slik at hvis jeg skulle like en country artist så ville jeg aldri si det høyt fordi det ikke stemte overens med mitt image som rocke-entusiast? kanskje ville jeg slutte å høre på det, eller aldri oppdaget at jeg likte det til å begynne med fordi det ikke var innenfor de rammer som definerte hvem jeg var? |
Du har rett, og feil. Personlighet er noe som defineres utifra hvordan du oppfattes av andre (handlingsmønster, osv) og formes av dine omgivelser, og dermed også nødvendigvis andre mennesker. Utifra det har det blitt en trend å skape flere stereotype personligheter som vistnok skal passe på alle og enhver, og det mener jeg er et feilgrep.
Når det er sagt, så er jeg ikke helt sikker på om det finnes du konstant 'jeg' eller 'du' som kan defineres annet enn i de tanker og handlinger vi utfører i øyeblikket, og da forsvinner nesten poenget med det å definere en personlighet. Eller, snarere, ens personlighet er i stadig forandring. Dette fanges heller ikke inn av noen av stereotypene som man defineres etter.
Jeg innrømmer at jeg lar meg påvirke av mine omgivelser, og til dels går med visse klær, osv, fordi det foreventes av meg og den jeg blir oppfattet som, men jeg er også et individ som ikke kan plasseres i noen snever bås og jeg er, i aller høyeste grad, uforutsigbar.
Jeg liker alle mine klær (eller likte dem når jeg kjøpte dem) - spørsmålet burde heller være hvorfor jeg liker/likte dem. Og da blir det komplisert og usammenhengende, akkurat som det jeg sitter og skriver nå.
|
Skrevet: Søn 01 Okt 2006, 01:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |