DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Hjernemasse
Alkohol
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [19 Posts]  
Av Innlegg
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004
 Alkohol

Jeg er helt sikker på at hadde det ikke vært for at vi mennesker tror vi blir fulle av alkohol, så hadde vi ikke blitt det heller.

Sånn er det med sunn mat og. Om jeg tror det er sunt med sjokolade, cola og potetchips til frokost, ja, så blir det det.

Det er forøvrig et problem det å klare å bli overbevist om dette. Eneste utveien er å stappa i seg så mye man klarer, av både søtsaker og drikkevarer, så blir man forhåpentligvis overbevist om at begge deler er like sunt som alt annet, og da blir det det.

Jeg har i alle fall det. Jeg stapper i meg diverse piller, som rohypnol og E (gjerne sammen i cocktail), uten at jeg merker noe som helst.

Det er hva jeg har å si om den saken.

InnleggSkrevet: Tir 18 Jan 2005, 01:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Ta to globoid og skriv tilbake imorgen tidlig Wink

InnleggSkrevet: Tir 18 Jan 2005, 01:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Forklar hvordan folk som har blitt dopa uten at de vet om det, fortsatt blir dopa.

Placebo-effekten fungerer til en viss grad, men kjemiske stoffer har innvirkning på hvordan vi fungerer uavhengig om vi vet eller vil det.

InnleggSkrevet: Tir 18 Jan 2005, 10:21
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Har vært på fest der to stykker, hvorav den ene var innstilt på å bli dritings og den andre skulle være sjåfør, fikk servert feil drikke. Slike utvanna drammer som du ikke kjenner noe på smaken at det er alkohol. Fyren som drakk alkofritt ble dritings han og fyren som hellte i seg drammer oppførte seg helt edruelig.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Tir 18 Jan 2005, 17:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
fungi
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004
Som nevnt her, placebo-effekten fungerer til en viss grad. Jeg kan ikke snakke av erfaring, fordi jeg er total avholds, men jeg vet såpass mye som at når jeg har fått litt for lite søvn, får jeg masse energi, og alle vitsene mine suger, uansett om jeg er overbevist om at jeg fikk nok søvn i natt. Hvis jeg er enda mer trøtt mister jeg energien og greier. Jeg har fått til å bli hyper av å tro at jeg er trøtt kombinert med sukker. Forskjellen er at vitsene mine ikke suger. På samme måte er det omvendt, at jeg ikke merker at jeg har fått for lite søvn før jeg merker at ngen ler når jeg forteller en morsomhet.

InnleggSkrevet: Tir 18 Jan 2005, 18:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Hva er forresten poenget med å tylle i seg alkohol og stappe i seg piller hvis man ikke merker noe til det? Tåpelig, spør du meg. Skal man først sløse bort penger på slikt tull, burde man i det minste få et eller annet ut av det.

Jeg tror ikke man kan velge hvorvidt man blir påvirket av alkohol eller ikke. Det finnes folk som er såpass "heldige" at de ikke blir det, som kan drikke store mengder uten at det affekterer dem. Men det tror jeg ikke er fordi de er "innstilt" på det. Jeg vet om noen som faktisk irriterer seg over nettopp dette; at de gjerne vil bli fulle men aldri klarer det. Samtidig som jeg vet om folk som gjerne vil være i stand til å ta et par øl bare for kosens skyld uten at de påvirkes av det, men påvirkes gjør de like fullt.

Hva som gjør at enkelte tåler alkohol mer enn andre, skal jeg ikke uttale meg om. Det får forskere ta seg av.

InnleggSkrevet: Tir 18 Jan 2005, 19:15
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Bestefar kjente en fyr som kunne tappe rent vann fra springen, si at nå skulle han bli skikkelig full, drikke vannet... og full ble han. Er utrolig hva noen folk kan få til.

Om man ikke vet at det er alkohol i det man drikker, og ikke smaker det heller, så vil man kanskje fortsette å oppføre seg ganske så edruelig. Men jeg vil tro at hvis man tester ting som reaksjonsevne osv, så vil man finne målbare forskjeller i forhold til edru tilstand.

InnleggSkrevet: Tir 18 Jan 2005, 20:56
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
det samme gjorde vi med en venninne.. vi ga henne juice og sa at det var nokså mye sprit i den..gud så "full" hun ble.. billig fylla da Razz

InnleggSkrevet: Ons 19 Jan 2005, 18:54
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
BlueNova
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003
jøssda det funker. har sjenka folk på munkholm jeg. ikke helst sveiseblind men nesten.

InnleggSkrevet: Ons 19 Jan 2005, 21:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004
Placebo funker det, men det gjør alkohol og andre rusgifter (samt fet og sukker ol.) og uavhengig av hva du vil og ikke. Jeg tror forøvrig noen har snytt terning og solgt ham fluortabletter under påskudd av at det var noe helt annet Rolling Eyes ...

InnleggSkrevet: Søn 23 Jan 2005, 14:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
fungi
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004
Altså, det er mange stoffer som ikke funker helt på alle, og det er forskjell på hvor mye man tåler av det. Og angående det med at sjokolade og sånt blir sunt om man spiser nok, så er ikke det riktig. Da må du eventuelt definere sunt som noe annet enn "bra for kroppen din". Ikke at det ikke er det hvis du trener masse, men det at du er overbevist om at en ting er sunt gjør det ikke mye mer sunt. Men, jo, litt mer sunt blir det nok.

Den greia der er littegranne pussig, fordi jeg hørte om en gutt som hadde vært på sykehuset og fått diagnose: Kreft, uten at han visste det (foreldra fikk høre diagnosen og valgte å ikke fortelle ham, fordi han kom til å dø i løpet av noen uker, og legene kunne ikke gjøre noe). Han dro på sommerleir, og da han var tilbake hadde han ikke kreft lenger. Regner med at placebo-effekten funker på ganske mye, begge veier. Hypokondere går jo rundt med svak feber konstant og hoster og hele pakka.

InnleggSkrevet: Søn 23 Jan 2005, 17:44
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Har vel for faen ikke kjøpt piller av noen! Tror du jeg er helt idiot eller?

InnleggSkrevet: Man 24 Jan 2005, 03:52
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Er du som påstår du knipser E.. eller var det en spøk?
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Man 24 Jan 2005, 09:54
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Hehehe... hva tror du egentlig? Very Happy

InnleggSkrevet: Man 24 Jan 2005, 10:21
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Terning skrev:
Hehehe... hva tror du egentlig? Very Happy

Vet ikke, jeg! Vet jo ikke om du er jente eller gutt engang, eller hvor gammel du er.. Det begrenser endel i enkelte diskusjoner.. kan du ikke være snill å fylle inn "kjønn" og "alder" i profilen..?
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Man 24 Jan 2005, 12:53
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Klart det.

InnleggSkrevet: Man 24 Jan 2005, 13:30
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004
Terning skrev:
Har vel for faen ikke kjøpt piller av noen! Tror du jeg er helt idiot eller?

Jeg vil helst ikke svare på det spørsmålet... Wink

Lol, kødder med deg! Regnet ikke med at du gikk på piller... Hvis du faktisk hadde kjøpt og prøvd hadde du nok merket en effekt, så skråsikker tror jeg nok jeg skal være. Rolling Eyes

Ikke ta det ille opp jeg eier ikke oppdragelse Wink .

InnleggSkrevet: Tir 25 Jan 2005, 01:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
hitmark
Främling
Främling

Ble Medlem: 19 Mar 2006
om du gir noen ett glass appelsinjus, sier det er utblandet 96%, og dem blir ape av det, tatover ordet "fjortis" i panna på dem...

InnleggSkrevet: Søn 19 Mar 2006, 05:49
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
Bare for å fjerne all tvil, tar du rohypnol og/eller Ecstasy og i tillegg drikker alkohol før/samtidig/etterpå vil du 100% sikkert få en kjemisk virkning, ofte negativ.

InnleggSkrevet: Søn 09 Apr 2006, 00:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [19 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Hjernemasse
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet