|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004 Innlegg: 1049
|
Alkohol
Jeg er helt sikker på at hadde det ikke vært for at vi mennesker tror vi blir fulle av alkohol, så hadde vi ikke blitt det heller.
Sånn er det med sunn mat og. Om jeg tror det er sunt med sjokolade, cola og potetchips til frokost, ja, så blir det det.
Det er forøvrig et problem det å klare å bli overbevist om dette. Eneste utveien er å stappa i seg så mye man klarer, av både søtsaker og drikkevarer, så blir man forhåpentligvis overbevist om at begge deler er like sunt som alt annet, og da blir det det.
Jeg har i alle fall det. Jeg stapper i meg diverse piller, som rohypnol og E (gjerne sammen i cocktail), uten at jeg merker noe som helst.
Det er hva jeg har å si om den saken.
|
Skrevet: Tir 18 Jan 2005, 01:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Ta to globoid og skriv tilbake imorgen tidlig 
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tir 18 Jan 2005, 01:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Forklar hvordan folk som har blitt dopa uten at de vet om det, fortsatt blir dopa.
Placebo-effekten fungerer til en viss grad, men kjemiske stoffer har innvirkning på hvordan vi fungerer uavhengig om vi vet eller vil det.
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Tir 18 Jan 2005, 10:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Har vært på fest der to stykker, hvorav den ene var innstilt på å bli dritings og den andre skulle være sjåfør, fikk servert feil drikke. Slike utvanna drammer som du ikke kjenner noe på smaken at det er alkohol. Fyren som drakk alkofritt ble dritings han og fyren som hellte i seg drammer oppførte seg helt edruelig.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Tir 18 Jan 2005, 17:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fungi
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004 Innlegg: 267
|
Som nevnt her, placebo-effekten fungerer til en viss grad. Jeg kan ikke snakke av erfaring, fordi jeg er total avholds, men jeg vet såpass mye som at når jeg har fått litt for lite søvn, får jeg masse energi, og alle vitsene mine suger, uansett om jeg er overbevist om at jeg fikk nok søvn i natt. Hvis jeg er enda mer trøtt mister jeg energien og greier. Jeg har fått til å bli hyper av å tro at jeg er trøtt kombinert med sukker. Forskjellen er at vitsene mine ikke suger. På samme måte er det omvendt, at jeg ikke merker at jeg har fått for lite søvn før jeg merker at ngen ler når jeg forteller en morsomhet.
|
Skrevet: Tir 18 Jan 2005, 18:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Hva er forresten poenget med å tylle i seg alkohol og stappe i seg piller hvis man ikke merker noe til det? Tåpelig, spør du meg. Skal man først sløse bort penger på slikt tull, burde man i det minste få et eller annet ut av det.
Jeg tror ikke man kan velge hvorvidt man blir påvirket av alkohol eller ikke. Det finnes folk som er såpass "heldige" at de ikke blir det, som kan drikke store mengder uten at det affekterer dem. Men det tror jeg ikke er fordi de er "innstilt" på det. Jeg vet om noen som faktisk irriterer seg over nettopp dette; at de gjerne vil bli fulle men aldri klarer det. Samtidig som jeg vet om folk som gjerne vil være i stand til å ta et par øl bare for kosens skyld uten at de påvirkes av det, men påvirkes gjør de like fullt.
Hva som gjør at enkelte tåler alkohol mer enn andre, skal jeg ikke uttale meg om. Det får forskere ta seg av.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Tir 18 Jan 2005, 19:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Bestefar kjente en fyr som kunne tappe rent vann fra springen, si at nå skulle han bli skikkelig full, drikke vannet... og full ble han. Er utrolig hva noen folk kan få til.
Om man ikke vet at det er alkohol i det man drikker, og ikke smaker det heller, så vil man kanskje fortsette å oppføre seg ganske så edruelig. Men jeg vil tro at hvis man tester ting som reaksjonsevne osv, så vil man finne målbare forskjeller i forhold til edru tilstand.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tir 18 Jan 2005, 20:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
det samme gjorde vi med en venninne.. vi ga henne juice og sa at det var nokså mye sprit i den..gud så "full" hun ble.. billig fylla da 
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Ons 19 Jan 2005, 18:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BlueNova
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003 Innlegg: 612 Bosted: altfor nær drammen
|
jøssda det funker. har sjenka folk på munkholm jeg. ikke helst sveiseblind men nesten.
|
_________________ la mayyitan qadirun yatabaqa sarmadi
fa itha yaji ash-shuthath al-mautu qad yantahi
Skrevet: Ons 19 Jan 2005, 21:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 529 Bosted: Trondheim
|
Placebo funker det, men det gjør alkohol og andre rusgifter (samt fet og sukker ol.) og uavhengig av hva du vil og ikke. Jeg tror forøvrig noen har snytt terning og solgt ham fluortabletter under påskudd av at det var noe helt annet ...
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Søn 23 Jan 2005, 14:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fungi
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004 Innlegg: 267
|
Altså, det er mange stoffer som ikke funker helt på alle, og det er forskjell på hvor mye man tåler av det. Og angående det med at sjokolade og sånt blir sunt om man spiser nok, så er ikke det riktig. Da må du eventuelt definere sunt som noe annet enn "bra for kroppen din". Ikke at det ikke er det hvis du trener masse, men det at du er overbevist om at en ting er sunt gjør det ikke mye mer sunt. Men, jo, litt mer sunt blir det nok.
Den greia der er littegranne pussig, fordi jeg hørte om en gutt som hadde vært på sykehuset og fått diagnose: Kreft, uten at han visste det (foreldra fikk høre diagnosen og valgte å ikke fortelle ham, fordi han kom til å dø i løpet av noen uker, og legene kunne ikke gjøre noe). Han dro på sommerleir, og da han var tilbake hadde han ikke kreft lenger. Regner med at placebo-effekten funker på ganske mye, begge veier. Hypokondere går jo rundt med svak feber konstant og hoster og hele pakka.
|
Skrevet: Søn 23 Jan 2005, 17:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Har vel for faen ikke kjøpt piller av noen! Tror du jeg er helt idiot eller?
|
Skrevet: Man 24 Jan 2005, 03:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Er du som påstår du knipser E.. eller var det en spøk?
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Man 24 Jan 2005, 09:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Hehehe... hva tror du egentlig? 
|
Skrevet: Man 24 Jan 2005, 10:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Terning skrev: | Hehehe... hva tror du egentlig?  |
Vet ikke, jeg! Vet jo ikke om du er jente eller gutt engang, eller hvor gammel du er.. Det begrenser endel i enkelte diskusjoner.. kan du ikke være snill å fylle inn "kjønn" og "alder" i profilen..?
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Man 24 Jan 2005, 12:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Klart det.
|
Skrevet: Man 24 Jan 2005, 13:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 529 Bosted: Trondheim
|
Terning skrev: | Har vel for faen ikke kjøpt piller av noen! Tror du jeg er helt idiot eller? |
Jeg vil helst ikke svare på det spørsmålet...
Lol, kødder med deg! Regnet ikke med at du gikk på piller... Hvis du faktisk hadde kjøpt og prøvd hadde du nok merket en effekt, så skråsikker tror jeg nok jeg skal være.
Ikke ta det ille opp jeg eier ikke oppdragelse .
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Tir 25 Jan 2005, 01:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hitmark
Främling

Ble Medlem: 19 Mar 2006 Innlegg: 15
|
om du gir noen ett glass appelsinjus, sier det er utblandet 96%, og dem blir ape av det, tatover ordet "fjortis" i panna på dem...
|
Skrevet: Søn 19 Mar 2006, 05:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
Bare for å fjerne all tvil, tar du rohypnol og/eller Ecstasy og i tillegg drikker alkohol før/samtidig/etterpå vil du 100% sikkert få en kjemisk virkning, ofte negativ.
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Søn 09 Apr 2006, 00:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |