DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Vi Menn & Femme Fatale
Jenter og gutter: Sminke eller en dusj?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 3 [59 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3 Neste
Av Innlegg
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
 Jenter og gutter: Sminke eller en dusj?

Jeg er og har alltid være veldig renslig av meg. For at jeg skal gå på skolen må jeg har dusjet kvelden før, HELST om morgenen. Jeg trenger ikke å ha på meg sminke på skolen, det er ikke ofte jeg gidder.

Ei vennine av meg mener noe helt annet. Hun sminker seg utrolig mye, sprayer masse parfyme, men når det kommer til det grunnleggende av renslighet gjør hun ca ingenting. Samme klærene for mange ganger på rad,å dusje og barbere seg er ikke så farlig. Osv.

Hva fortrekker folk egentlig?

InnleggSkrevet: Ons 22 Mar 2006, 13:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Definitivt renslighet.
Sminke er strengt tatt unødvendig. Det er selvfølgelig okei hvis hun bruker litt fordi hun føle seg ekstra fin, eller rett og slett har et normalt og naturlig forhold til det, som ikke innebærer at man drukner seg i alt man finner nedi sminkeveska si.
Det verste jeg vet er å halvsvime i det jeg går forbi ei jente, eller sitte igjen med et 5mm tykt lag alskens ansiktssminke etter å ha kysset noen på kinnet.

InnleggSkrevet: Ons 22 Mar 2006, 13:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Zylfia
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Apr 2005
Helt enig med deg Baj Wink

Renslighet er viktigst! Smile

InnleggSkrevet: Ons 22 Mar 2006, 14:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Dusjing ftw

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Ons 22 Mar 2006, 21:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
haakon
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 17 Mar 2006
Dusj.<3

InnleggSkrevet: Ons 22 Mar 2006, 22:59
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Nå vet jeg ikke hvor sjeldent venninna di dusjer, men det er langt fra å dusje hver dag til å være urenslig.. Avhenger jo veldig av det generelle fysiske nivået, men for en person med normal kropp og svettefunksjoner som f.eks bare går på skolen og ellers sitter hjemme, gjør det ingenting om de dusjer annenhver dag(man kan vaske seg uten å dusje).. Det hevdes vel faktisk at det ikke er sundt for hud og hår å dusje for ofte..?
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Tor 23 Mar 2006, 09:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Ronja

Nei, men å la være å vaske seg, bruke ting som deodorant og de samme klærene i evigheter uten å vaske dem.. Det går også under det jeg skrev tidligere.

InnleggSkrevet: Tor 23 Mar 2006, 10:33
aneena
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 17 Mar 2005
Jeg ville valgt dusje, siden jeg går med avisen om morgen og går masse opp å ned trapper og blir ganske varm av det.
Og i går opplevde jeg min første skole dag på leeeenge uten sminke, å det var jo ikke så gale. Og det hjelper jo ikk akkurat sminke seg hvis man stinker da!
Jeg har en venninne som tydligvis velger sminke foran dusje, for hun stinker svette... Men Men! Fokk får nå gjøre det de vil, men jeg foretrekker en dusj og går heller uten sminke.

InnleggSkrevet: Tor 23 Mar 2006, 19:47
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
hvem har sagt at mn må velge? Så lenge man ikke trenger å vaske håret hver dag er det bare latskap som gjør at man ikke kommer seg opp og bruker totalt 30 minutter på dusj og sminke.

InnleggSkrevet: Fre 24 Mar 2006, 19:50
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Ronja

Man må ikke velge, men flere ganger har man dårlig tid og det er ett spørsmål om hva man bør prioritere!

InnleggSkrevet: Fre 24 Mar 2006, 21:05
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Jeg synes jenter som bruker minimalt med sminke, eller ingen sminke i det hele tatt, som oftest er søtere enn jenter med "krigsmaling". Tro meg, det er alt for mange jenter der ute som er kjempesøte - helt til de bommer med sminken... Rolling Eyes

Når det gjelder dusjing - ja, det er et must! Ingenting er verre enn folk som lukter gammel svette... Ikke "Jeg har nettopp trent og skal hjem for å dusje"-svette, for det er ok, men "jeg har ikke dusjet på fire døgn"-svette...

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Lør 25 Mar 2006, 14:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
NÃ¥r det gjelder sminke: less is more. Nok om den saken.

Om man har brukt de samme klærne en stund trenger ikke det bety så mye - det kommer mest an på aktivitetsnivå og om de blir noe særlig skitne. Men ren - det skal man være. Dette er bare snakk om elementær personlig hygiene. Selv trener jeg hver dag, og derfor dusjer jeg hver dag også, men for mye såpe kan faktisk tørke ut huden, så om jeg skipper trening en sjelden dag og dermed også dusjen, så plager ikke det meg noe.

InnleggSkrevet: Lør 25 Mar 2006, 16:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

men en annen ting. dersom man sliter med uren hud er faktisk sminke utrolig viktig for mange, for slike problemer kan drepe hva enn som er av selvtillitt hos noen. Selv har jeg ldri vært glad i å dusje på morningen, men jeg tvinger meg til det veldig ofte. Problemet er at jeg ofte blir så kald etterpå at jeg fryser resten av dagen, eller at jeg blir så svimmel av vanndampen at jeg ikke klarer å stå oppreist. (sliter med blodsukkerfall)
Uansett, så lenge jeg har dusjet på kvelden og ikke hatt mareritt i løpet av natta så har jeg ingen problemer med å droppe morgendusjen. Dog dusjer jeg definitivt på ettermiddagen igjen. En annen ting: intimhygiene og under armene-hygiene.. Det skal ikke skippes, men for guds skyld ikke overdrives..

InnleggSkrevet: Søn 26 Mar 2006, 01:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Mareth skrev:
men en annen ting. dersom man sliter med uren hud er faktisk sminke utrolig viktig for mange, for slike problemer kan drepe hva enn som er av selvtillitt hos noen.

Dog er vel det kjipe at sminke er det motsatte av hva man trenger for å bli kvitt uren hud.. Da bør man jo helst kline på seg så lite som mulig, bortsett fra apotekmidler.. Tipper jeg hvertfall, iom at parfyme og andre kunstige stoffer generelt ikke er så kult for uren/ømfintlig.
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Søn 26 Mar 2006, 02:21
PÃ¥lpetulpe
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 28 Jan 2006
Bruk litt sminke, ikke formye, men sånn at du fremmer det du vil at folk skal se og skjuler det du ikek vil vise.. rett og slett.. Hjelper ikke medti tonn brunkrem så to tonn pudder for å skjule brunkremen!

Dusj hver dag, da er du renslig, trenger ikke vaske håret, men vask kroppen!! Bruk litt parfyme, ikke så mye at personer ti mester fra deg kan lukte din parfyme. Skift klær annen hver dag minst.. bytt undertøy HVER dag!!!!! bytt også sokker og tskjorte hver dag.. resten kan brukes litt flere ganger, en olabukse kan brukes en god stund.. men ikke FOR lenge!!!

Så det er det jeg mener, jeg dusjer hver dag, har litt sminke, litt parfyme og bytter klær ofte.. Very Happy

InnleggSkrevet: Søn 26 Mar 2006, 16:44
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Nr 1: brunkrem og foundation er ikke det samme. Renser man huden morgen og kveld er ikke sminke så fryktelig farlig. (jeg har gått fra å se ut som en råplukka kjøttkake til ganske normal over de siste 8 åra.. så jeg vet vaffal litt hva jeg snakker om)
Det viktigste er som sagt å rense huden morgen og keld og bruke litt penger på gode produkter.

Men det som er cluet her er at man ikke alltid behøver å måtte velge mellom en dusj og å sminke seg. Det er ikke snakk om å bruke et tonn med foundation (og NEI, det er fremdeles ikke det samme som brunkrem, brunkrem skal gjøre deg brun. foundation skal være nærmest mulig din egen hudfarge, og skal man ha pudder oppå er det for å dempe blanke partier i huden.) Og til syvende og sist skal ikke sånn sminke synes, men det er vi vel alle sammen enig i.

Det er forresten sagt tusen ganger her og, det er faktisk ikke nødvendig å dusje hver dag, selvom jeg innimellom presterer å dusje to ganger om dagen. Det kommer dog veldig an på åssen det har vært på jobb osv.

Hvorfor har jeg et inntrykk av at gutter har lov til å gå en dag uten en dusj, mens jenter får et skjeivt blikk hvis de sier noe sånt. Dette gjelder også hårvask. Har man langt hår man ikke kliner inn med for mye dritt så blir det ikke fett selvom man ikke vasker det mer enn to ganger i uka. Selvfølgelig vasker man håret etter en fest for å få vekk røyklukt og sånt.
Men ellers, så ja. 2 ganger i uka. Man er ikke urenslig av den grunn.

Dessuten: Man passer best på seg selv, og det gjelder vel egentlig alle.

InnleggSkrevet: Man 27 Mar 2006, 11:27
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Forresten: jeg har en sinnsykt ømfintlig hud som er veldig tørr, men jeg sliter med t-sonen Wink Jeg har lært meg at det er viktig å ta vare på seg selv, det øker selvfølelsen litt Very Happy

InnleggSkrevet: Man 27 Mar 2006, 11:33
arntis
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 23 Jan 2006
Tittan skrev:
Jeg synes jenter som bruker minimalt med sminke, eller ingen sminke i det hele tatt, som oftest er søtere enn jenter med "krigsmaling". Tro meg, det er alt for mange jenter der ute som er kjempesøte - helt til de bommer med sminken... Rolling Eyes

Når det gjelder dusjing - ja, det er et must! Ingenting er verre enn folk som lukter gammel svette... Ikke "Jeg har nettopp trent og skal hjem for å dusje"-svette, for det er ok, men "jeg har ikke dusjet på fire døgn"-svette...

Men, de som virkelig kan å bruke sminke, de gjør underverker.
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

InnleggSkrevet: Man 27 Mar 2006, 13:12
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
men ikke si at det er urenslig å "skippe" barberingen en dag!

InnleggSkrevet: Man 27 Mar 2006, 19:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
arntis
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 23 Jan 2006
aniraC skrev:
men ikke si at det er urenslig å "skippe" barberingen en dag!

Jeg barberer meg høyst to ganger i uken, så nei, det vil jeg ikke si...
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

InnleggSkrevet: Man 27 Mar 2006, 19:28
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 3 [59 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Vi Menn & Femme Fatale
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet