DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Jenter og vekt....
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 10 av 13 [241 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, ..., 8, 9, 10, 11, 12, 13 Neste
Av Innlegg
Missipia
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 17 Jun 2004
Crispa: bare hyggelig.. Wink

jeg har ikke kunna trent ordentlig på grun av noen bakterier jeg har hatt i magen min i flere år (uten å vite det). så jeg måtte først å fremst få i gang kostholde mitt. før nor jeg ikke var frisk, kunne jeg gå 3-4 dager uten mat.. Shocked og d er ikke bra. til slutt begynnte jeg å svime av osv. bakteriene gjor slik at jeg ikke klarte å spise.

men nå er jeg frisk, og kostholde har komt seg mye. og jeg har merka at jeg har faktisk gått ner litt i vekt jeg å pga kostholde. Very Happy

så nå gjelder det å begynne å trene.. Very Happy gleder meg..

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/heidi__s/

hjemmeside nr2: http://www.freewebs.com/miss_heidi/

InnleggSkrevet: Tir 20 Jul 2004, 17:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003
Missipia skrev:
jeg har ikke kunna trent ordentlig på grun av noen bakterier jeg har hatt i magen min i flere år (uten å vite det). så jeg måtte først å fremst få i gang kostholde mitt. før nor jeg ikke var frisk, kunne jeg gå 3-4 dager uten mat.. Shocked og d er ikke bra. til slutt begynnte jeg å svime av osv. bakteriene gjor slik at jeg ikke klarte å spise.

men nå er jeg frisk, og kostholde har komt seg mye. og jeg har merka at jeg har faktisk gått ner litt i vekt jeg å pga kostholde. Very Happy

så nå gjelder det å begynne å trene.. Very Happy gleder meg..

Oi, det hørtes da ille ut? Iallefall, lykke til med det! Hva het bakteriene, vet du deT? Å gå 3-4 dager uten mat er absolutt ikke bra..

InnleggSkrevet: Ons 21 Jul 2004, 09:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
3-4 dager?
Jeg kan ha problemer med 3-4 timer...

InnleggSkrevet: Ons 21 Jul 2004, 21:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Missipia
Varm i trøya
Varm i trøya

det er egentlig normale baterier jeg hadde. men d var for mye av dem. jeg tror dem heter "heliobakter" (tror dem skrives slik). d kan vere veldig vanskelig å oppdage. det begynnte alle rede i ungdomskolen. viss jeg f.eks prøvde å spise brød mat (noe som er verst å spise nor en har den sjuka), så kunne jeg begynne å brekke meg og nesten spy. og da kastet jeg berre maten. jeg var tynn som berre d!!!

normal vekte mi før var 55kg (og d var for lite), så jekk jeg ner til 50kg, og d er alt for lite nor en er ca. 1,70høy. hofte beina mine stak ut noe så synsykt!!

så møte jeg typen min, og jeg jekk opp 12kg på 2 uke.. *ler* blei mye spising ute da. så 62kg har jeg lyst å beholde, for d er mer normalt. har liksom litt mer forme.

men jeg hadde fortsatt problemer med å spise, balansen var helt ut av kontroll, får å si d sånn.

OG MEDISINEN VAR SVIN DYR!!! jeg måtte medissineres 2 gonger fordi jeg fekk tilbake slag. kostet ca. 2000kr i alt.

men før jeg fekk balansen i orden begynnte jeg på p-sprøyta (nor jeg aldri skulla ha gjort), på grunn av den jekk jeg opp 10kg til. der for her jeg lyst å trene for å gå ner til 62kg igjen. fekk synsykt med bivirkningen av den. *uff*

men d er mest kondisen jeg må trene opp igjen da. har liksom ikke fått trent så mye nor en har vert sjuk i 5år uten å vite d.

InnleggSkrevet: Ons 21 Jul 2004, 22:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Jeg har ikke veid meg på lenge jeg. Tror det er likegreit.

Missipia: Huff, føler med deg, må være vanskelig å ha hatt så mye spiseproblemer og sånt da. er ikke gøy å brekke seg av mat eller spy den opp. Sånt er slitsomt. Godt du er frisk igjen da Smile

InnleggSkrevet: Tor 22 Jul 2004, 00:19
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Missipia: bra å høre at det funka. P-sprøyter har enorme bivirkninger, som er hele grunnen til at jeg nekter å bruke det. Uansett, å gå ned er ikke så vanskelig. En stor dæsj motivasjon er det som skal til. Og stahet!! Det er mer viktig å satse på at det er formen man skal forbedre, ikke vekta. For så lenge man går for å forbedre helsa, så går man ned til sin idealvekt også. Smile Lykke til med det iallefall..

InnleggSkrevet: Tor 22 Jul 2004, 07:24
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Missipia
Varm i trøya
Varm i trøya

takk takk til dere begge.. Very Happy

jeg ser frem til bedre tider.. Smile

InnleggSkrevet: Tor 22 Jul 2004, 12:18
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Bare hyggelig.

Jeg veide meg forresten i dag jeg. det beste var at jeg egentlig var ganske likegyldig til det jeg så. Egentlig føltes det bra. Å være likegyldig til det altså Very Happy

InnleggSkrevet: Tor 22 Jul 2004, 14:05
Missipia
Varm i trøya
Varm i trøya

det er jo kjempe bra! Very Happy

InnleggSkrevet: Tor 22 Jul 2004, 14:12
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ja, det var ikke dumt. Kom fram til at 56,5 ikke var så dumt. sånn EGENTLIG. Heheh. HAr gått ned noen kilo på en måned da. Men jeg er mye mer i aktivitet nå, det kan jo ha noe med det å gjøre.

InnleggSkrevet: Tor 22 Jul 2004, 14:22
Missipia
Varm i trøya
Varm i trøya

det vill jeg tro.

jeg kommer vell til å bli mer aktiv nor jeg har flytta til tønsberg. det sier seg litt nor ne bor ut på bodelande og det er berre 4 naboer der, og ikke har lappen! og ikke er der tur veier, eller noe som helst. nor ikke omgivelsen passer heller, så er det vanskelig å vere aktiv.

men jeg regner med at jeg i vartfall kommer til å sykkle mer nor jeg kommer til tønsberg. Very Happy

InnleggSkrevet: Tor 22 Jul 2004, 14:26
PÃ¥lpetulpe
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 28 Jan 2006
Jeg er ikke tynn eller tykk.. har litt mage, men er fornøyd med meg selv.. Men jeg kan ikke si at jeg føler meg helt på topp hvis jeg står ved siden av en "ideal" jente.. Jeg er 159 og veier rundt 60 kg sist jeg veide meg.. Og jeg har aldri tenkt til å slanke meg.. Du er som du vil være Very Happy ikke lag så mye styr over hvordan "idealene" er.. du er den du er ikke no mer Very Happy

Jeg er også en av de jentene som ikke er så stolt av å være en av de jentene som klager.. Jenter er så slemme, baksnakker og ødlegger for andre.. ikke bra egeskaper hos mange jenter (NB! snakker ikke om alle jenter her;))
De jentene som er stolte av kroppen sin, det er de gutter legger merke til!!!! Utstrålig!

InnleggSkrevet: Tor 09 Mar 2006, 21:16
Vaffeldyret
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 14 Des 2005
Greb skrev:
herregud... hvis du er 170 cm og veier 55 kilo da er du faenmeg anorektisk!!!

Tja. Jeg er 169 cm og veier 47 kg. Hva er jeg da?

InnleggSkrevet: Søn 12 Mar 2006, 15:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Da er du temmelig tynn, uten at det trenger bety noe. Hovedsaken er hvorvidt man er frisk eller ikke, og det kan ikke forholdet mellom vekt og høyde si noe direkte om. Det er bare en indikator. Noen mennesker er veldig lett bygget, andre temmelig tungt - uten at det er noe galt med dem av den grunn.

InnleggSkrevet: Søn 12 Mar 2006, 21:04
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Hehe, du har helt rett der Glahn Smile
Jeg er fremdeles på mine 172 og 56/57 kg. Og jeg skal innrømme at jeg trives med det Very Happy

InnleggSkrevet: Tir 14 Mar 2006, 13:06
sufline
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 19 Des 2005
Vekt er jo rett og slett et veldig ømfintelig tema... Alle jenter har sitt eget forhold til det! Og man har sine egne tanker om hva som er bra og ikke bra.
Når jeg var syk for en stund tilbake, gikk jeg ned 7-8 kilo, og veide kun 47 kilo og var/er 1,60 meter høy. Dette var lite for meg, men venninna mi (som er høyere enn meg også forresten) skulle gjort hva som helst for å veie så mye. Det viser vel litt hvor forskjellig vi ser på ting...

InnleggSkrevet: Ons 15 Mar 2006, 23:19
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Pluss at strengt tatt så er kroppen langt på nær ferdig utvikla så lenge man er tenåring. Det kan skje ganske mange endringer.

InnleggSkrevet: Tor 16 Mar 2006, 11:12
Eruanna
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 07 Apr 2004
For enkelte er nok vekttemaet såpass "hellig" fordi de tenker tilbake på tidligere når de var tynnere og lettere osvosv. Lever litt i fortiden, og tenker ikke på seg selv om normal eller tynn, ser bare på forholdet fra før av.

Selv tenker jeg litt sånn. For jeg har gått opp etter at jeg pådro meg hjernerystelse i 2004, og har sliti litt med lite aktivitet og slikt etter det. Jeg har dager da jeg mener jeg er "feitere" enn jeg vil være og ergrer meg grønn over åssen jeg ser ut. Men så tenker jeg på kommentarer jeg har fått etter at jeg la på meg om at jeg før var veldig tynn. Det er veldig mye det med at man tenker på forholdet mellom før og nå, mellom andre jenter og deg selv og ikke minst klær. Jeg har problemer med å finne bukser som er passe og ser bra ut pga hoftene, og det er ikke noe gøy når jeg på vero moda plutselig må opp i 42 for å finne noe som passer, men likevel ikke ser bra ut. Jeg er jo egentlig en 38, og da er det ganske demotiverende. Dette med størrelser har nok en del å si for veldig mange.

Og med alt det der tar man seg kanskje litt nær av gjetting av vekt og slikt. Og vekt kan man jo egentlig ikke se på en person. Så det er et veldig sært tema, men jeg tror nok det bare faller seg naturlig når samunnet har klart å bygge seg opp på den måten.

InnleggSkrevet: Man 20 Mar 2006, 15:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Oi, du traff ihvertfall meg med det at man tenker tilbake paa naar man var tynnere og lettere osv. Lever veldig i fortiden, og har selv lagt paa meg litt. Eh, kanskje jeg heller skal si mye. Ca 15 kilo har jeg lagt paa meg siden jeg begynte paa vgs, det har gaatt litt opp og ned, og kommet smygende. Naa er det bare aa ta seg i nakken og skjerpe seg.

Jeg mener fortsatt at alle kan klare det, man trenger paagangsmot og stahet!
- Veldig viktig aa ha ett sundt forhold til kroppen sin..

... Og, hvorfor vi jenter blir saa sure naar folk gjetter vekta, er fordi at vi ser paa vaar vekt, og hvis folk gjetter f.eks. ti kilo mer, tenker jenter fort at de som gjetter mener at man er ENDA st0rre. Jadda, skal ikke vaere enkelt. Dropp heller aa gjette vekta paa folk.

InnleggSkrevet: Man 20 Mar 2006, 16:42
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Marilla
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 24 Mar 2004
Jeg har fått inntrykk av at mange jenter er for fokuserte på selve tallet som står på vekta, og det er ganske synd. To jenter kan veie like mye og se helt forskjellige ut på grunn av kroppsbygning. Det eneste jeg har slitt med i forhold til vekt er kommentarer om at jeg er altfor tynn, spiser for lite, veier for lite. Utrolig unødvendig, jeg spiser så mye jeg vil, jeg sulter ikke, så jeg ser ikke problemet.

InnleggSkrevet: Tir 21 Mar 2006, 10:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 10 av 13 [241 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, ..., 8, 9, 10, 11, 12, 13 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet