|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Lillebror
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 28 Okt 2005 Innlegg: 410 Bosted: Oslo
|
Engler & Demoner...
Engler & Demoner.
Den første boka til Dan Brown, mannen bak Da vinci koden (som da er en helt fabalaktig bok!)
Det Starter med at Robert Langdon (hovedpersonen) mottar en faks med bilde av et nakent lik som er blitt brennemerket "Illuminati". En Eldgammel gruppe vitenskapsmenn som har sverget å hate kirken. Denne gruppen har vært død kjempelenge. Langdon har studert denne gruppen som sitt spesial felt og dette er grunnen til at direktøren i den sveitsiske forskningsinstituttet har kontaktet Langdon. Liket viser seg å være forskeren Leonardo Vetra som har oppdaget et nytt og forferdelig masse ødeleggelses-våpen kalt Anti-Materie som han og datteren i hemmelighet har funnet opp. Det som skjer nå er at liket Langdon hadde fått fakset viser seg å være Leonardo Vetra og Morderen har tatt med seg Anti-Materien og lagt den i Vatikanet som ved midnatt vil detonere og tillintetgjøre Vatikanet. Samtidig under pave-konklaven blir fire kardinaler kidnappet og ført til Illuminati-kirken, der de etterhvert vil bli drept og brennemerket...
ja skal ikke røpe mer av det som skjer her nå.
Jeg vil gi boka definitivt 6/6
Sikkert mange av dere som allerede har lest denne men de som ikke har lest den, se å kom dere til bokhandleren å kjøp den!
|
_________________ Du må ikke sniffe lim!
Skrevet: Man 14 Nov 2005, 18:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Marilla
Spitzy (!)

Ble Medlem: 24 Mar 2004 Innlegg: 233 Bosted: Horten
|
Jeg har lest den, den var god underholdning, men jeg synes plottet var overdrevet, og den og Da Vinci-koden er så godt som blåkopier av hverandre. Spennende, joa, men ikke mer enn det.
|
_________________ The ships hung in the air much the same way bricks don't...
Skrevet: Ons 16 Nov 2005, 09:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gnomulfen
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 15 Nov 2005 Innlegg: 497 Bosted: Bergen
|
Nå er både Da-Vinci koden, og Engler og Demoner pøbelromaner. Det vil si, de er romaner skapt for å føre oss inn i en forståelse av å leve i en verden overvåket av mystiske sekter og skumle mennesker. Vi liker å tro at folk er etter oss. Vi liker å tro at vi er viktige nok til at noen bryr seg om våre daglige gjøremål, og noterer disse ned i små støvete mapper. Men livet er ikke en dårlig B-roman. Det står ikke en mann i frakk bak en vegg og følger med i våre daglige gjøremål.
Men hvorfor pøbelroman? Jo. Når en roman blir skrevet uten noen form for tanke på verken litterær tradisjon, eller verdighet, da er den skrevet av en pøbel. Det betyr ikke at bøkene ikke kan leses, men de vil neppe overleve tiåret. Dan Brown er en slik pøbel. Vil f.eks du zaphod kunne utbryte, om 15 år: "Jeg leste en bok som 13 åring, og den var så bra at den må du lese sønn."? Trur neppe det. Om Engler og Demoner overleve til eg blir i overkant av 30, som mer enn en kuriositet, er jeg storlig forundret. Det er noe som gjør at noen bøker blir stående som klasikkere, og desverre er nok ikke disse bøkene blandt dem.
|
_________________ I was going to say something witty, but then I suddently realised; I couldn't be arsed.
Skrevet: Ons 01 Feb 2006, 23:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Jeg elsket boken(på Engelsk)!
Men det skal legges til at jeg underholdes meget lett av konspirasjonsteorier, frimureri, Illuminati o.l...
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tor 02 Feb 2006, 11:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |