DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Om jeg vant i lotto...
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [28 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004
 Om jeg vant i lotto...

La oss si at du vant 24,7 millioner i lotto, hva ville du gjort?
Og la oss kun få de egoistiske drømmene nå!

Jeg skulle:
* Sørget for at Christa (og event andre små) har en sikret økonomisk fremtid
* Sagt opp jobben min for å ta fagbrev som bilmekaniker
* Fjernet gjelda på huset
* Bygget på, slik at vi fikk flere soverom og treningsrom
* Kjøpt meg en H2 og ei Boble
* Kjøpt en bil til kjæresten min
* Starte opp en familiebedrift (et verksted kansje?)
* Bleket tennene mine
* Kjøpt meg litt nye klær og sko

InnleggSkrevet: Søn 08 Jan 2006, 16:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
24,7 mill?

Da hadde jeg blitt Onkel Reisende Mac, og ikke opplevd vinter på noen år! (Med mindre jeg hadde reist hjem i jula, for ikke å skuffe mamma da... hun synes det er så koselig å samle familien...)

Jeg skulle ha reist rundt og trent kampsport over hele verden!

Det hadde vært gøy Wink

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Søn 08 Jan 2006, 17:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Homewrecker
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 05 Jun 2004
Ã¥rna meg et studio
Starta en distro
Tatt meg et friår for å reise
Kjøpt meg noen sjeldene plater
Kjøpt meg en leilighet

InnleggSkrevet: Søn 08 Jan 2006, 22:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Norunn
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Eg hadde:

betalt ned gjelda til pappa
betalt ned studiegjelda mi
kjøpt eit hus på Malta eller i Skottland eller begge deler
kjøpt ein Mini Morris eller Beetle
tatt pappa med på ferie
kjøpt mykje gåver til pappa
kanskje kjøpt ein stad å bu

InnleggSkrevet: Søn 08 Jan 2006, 23:31
calyptomena
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Mar 2005
Jeg ville:

Betalt ned studielånet
Kjøpt altfor masse bøker
Betalt ned gjelden til foreldrene mine
Kjøpt en leilighet
Kjøpt en hytte ved sjøen
Kjøpt meg to robåter, en frakte-robåt til hytta og en race-robåt
Tatt med meg lillebror på ferie til hvor han enn måtte ha lyst til å reise
Donert penger til å bevare regnskogen
Reist og tittet på regnskogen jeg hadde bevart Smile
Sett Egypt
Kjøpt meg en rød Boble i veldig god stand
Lært meg å dykke
Kjøpt meg en tv som er hakket mer fancy enn respatex-panel-saken jeg har kjøpt på loppis Rolling Eyes
Gitt en sum til Leger uten Grenser
Kjøpt samlede Buffy Razz

InnleggSkrevet: Man 09 Jan 2006, 01:10
Ennasus
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005
Jeg ville helt klart dratt på joromseiling! Så ville jeg kjøpt en flott leilighet i København (noe som nesten er umulig), og muligens andre steder..? Så ville jeg helt klart hjulpet nær familie med økonomiske problemer og gi noe til en god organisasjon (for å døyve dårlig samvittighet, fordi man har vært så heldig å vinne så mange penger).
Jeg vill nok også ha kjøpt noen dyr.. Så ville jeg selvfølgelig invistert en stor del, slik at jeg kan leve på det resten av livet, og så ville jeg startet på studiene mine bekymringsløst Wink

*Drømme*

InnleggSkrevet: Man 09 Jan 2006, 11:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Har bare en ting jeg, alt annet er småtteri i forhold..

Jeg ville bestilt en tur ut i rommet, med space-walk, på flekken. Det skal jeg uansett, samme dagen jeg har råd.
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Man 09 Jan 2006, 13:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

At jeg kunne glemme det!!!!!!
Reist til Island selvfølgelig!!!!!
Måtte kansje skaffet meg et pass også da ja...

InnleggSkrevet: Man 09 Jan 2006, 20:52
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
Betalt alle utgifter. resten på en bugg.

InnleggSkrevet: Tir 10 Jan 2006, 00:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Jeg hadde... betalt ned all gjelda - både min egen, gjelda til foreldrene mine, og søsteren og svogeren min.

Så hadde jeg fått den gamle gråhåra mekanikeren på Møller Trondheim til å ta bilen min fullstendig fra hverandre, gå over alt, bytte alt av slitedeler, fjerne selv de minste tegn til rust og deretter sette alt sammen igjen, enda bedre enn da bilen var ny fra fabrikken.

Jeg ville etterhvert kjøpt meg en enebolig, og kanskje hjulpet noen venner med å ta over leiligheten min.

Resten av pengene ville jeg plassert på en klok måte slik at jeg stort sett kunne leve på rentene resten av livet. Dagene ville jeg brukt til å jobbe med nøyaktig det jeg selv ville, trene masse, og ha det trivelig sammen med venner.

InnleggSkrevet: Tir 10 Jan 2006, 14:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
mathianus skrev:
Betalt alle utgifter. resten på en bugg.

Haha... Nemi, eller tar jeg helt feil?

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tir 10 Jan 2006, 15:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Jeg skulle også betalt ned all gjelden i familien, unntatt storesøsteren min.
Deretter skulle jeg kjøpt meg hele Vebjørn Sand servicet, siden hun samler, slik at jeg ville hatt det først.
Hva hadde du sagt da, o' perfekte storesøster?????!!!!

Og så brukt litt på boten jeg hadde fått for å pisse i postkassa til bondevik og han antihomorøykeministeren.

InnleggSkrevet: Tir 10 Jan 2006, 17:52
Norunn
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Og om det hadde gått an ville eg kjøpt Paul McCartney, Robbie Williams og Ringo Starr.

InnleggSkrevet: Tir 10 Jan 2006, 18:00
Norunn
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Og så ville eg flydd til USA for å møte Bharath og Thomas. Og gått på ein haug med Paul McCartneykonsertar.

InnleggSkrevet: Tir 10 Jan 2006, 18:02
Ekorn
Främling
Främling

Ble Medlem: 04 Des 2005
Jeg har fryktelig lyst til å plukke opp en litt sliten fyr fra under en bro i Oslo, dresse han opp skikkelig, skaffe han et fett hotellrom og ta han med på en fin restaurant eller tre. Deretter kjøpt en leilighet til fyren og gjerne skaffet han en jobb. Som sosialt eksperiment hadde det vært litt gøy. Hadde jeg vunnet en stabel med millioner kunne jeg fort funnet på å bruke et par av dem på noe sånt.

InnleggSkrevet: Tir 10 Jan 2006, 18:10
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Jeg ville betalt for lappen til min kjære og kjøpt en Krank-forsterker og en gibson les paul gothic flying v til han. og evt en 42" tv, og andre ting han ønsker seg. og en bil seff.
Åsså ville jeg betalt ned all gjelda til foreldra mine, og til min lillesøster. og kjøpt en leilighet til henne og sønnen.
Jeg ville satt av en god slump penger til hennes lille sønn som han skulle få på 18 års dagen sin.
Jeg ville betalt for hva enn mamma og pappa ville ha gjort med huset sitt, og kjøpt en leilighet til dem i et varmt strøk. Dessuten ville jeg satt av pensjonspenger til begge to så de slipper å bekymre seg mer.
Broren min ville fått lappen og bil han og. og hvis han ønsker seg noe mer så kunne jeg ordnet det og.
Jeg ville gitt mormor endel penger så hun slapp å bekymre seg for at min litt dumme fetter ikke betalte forfallene på lånet sitt.. (siden hun desverre står som kausjonist)
Jeg hadde betalt ut gjelda til svigerforeldrene mine og Smile
Dessuten ville jeg kjøpt et småbruk til min kjære og meg selv (og pussa det totalt opp) og spurt min søster om gamlemor (hesten calgary) kunne fått stått hos meg. dessuten hadde jeg bygd en fin stall med plass til 10 hester, og ordnet et hus til gamle og hjemløse hunder og et til katter.
Jeg ville totaloverhalt Alv (bilen min som jeg er så glad i)og lagt av 500 000 til å kjøpe en bil for den dagen Alv ikke orker mer (han er 16 år gammel vett). åsså ville jeg totaloverhalt kRøkke (gamlebilen min) også da. Og latt han stå i nordnorge på gården som min oldemor hadde. åh, jeg hadde betalt for renovering av huset og låven og alt der forresten. og kjøpt en ok jolle med motor til å ha i naustet.
Åsså hadde jeg betalt for utdannelsen til bror, min kjære og meg selv, betalt ned studielånet mitt.

Uten å være for optimistisk så tror jeg faktisk det ville vært penger igjen av den gevinsten, så jeg ville dratt på noen fine ferieturer litt her og der på denne kloden.. og gitt til veldedighet. wwf og noah, resten ville jeg satt på konto. Jeg hadde ikke sluttet å jobbe, jeg hadde heller passet på å få meg en god utdannelse! (kanskje pensjonert meg noe føre og levd på å ha en stall eller pensjonat for gamle dyr (det er en drøm jeg har). heh.

InnleggSkrevet: Ons 11 Jan 2006, 12:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Langemin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 18 Mai 2005
det første jeg kommer på er å kjøpe opp skolen for å sparke tysklæreren min (og kanskje div. andre lærere, evt. hente tilbake de gamle, flinke lærerene vi hadde)

men jeg hadde nok shoppa for en god del. kjøpt det utrolig fine skjørtet på shopgirl og kanskje hettegenseren med katteører..
Har ikke noe studielån eller gjeld å betale ned (ennå Twisted Evil ) så det utelater jeg. så hadde jeg gitt en god del av summen til dyrebeskyttelsen, kjøpt kaninen Toby (www.savetoby.com) selvom jeg bare vet at det er tull, kjøpt meg nye sko som faktisk holder mer enn to uker og en ny tøff lue... og is.. MASSE is! Very Happy <3<3
Men bare natten har verdensrom!

InnleggSkrevet: Tor 12 Jan 2006, 18:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
bygd meg et par pcer til...et ekstern harddisk rack med 20tb...ahhh..også leilighet,også hadde jeg kjøpt en svær bunke månedskort så hadde jeg sluppet og tenke på det på en stund...og katt,svær tv med surround hjemmekinoannlegg...og kjøpt meg en omvising på Nintendo Very Happy ...nå fikk jeg LITE meg ikke lyst på 24.7 mill da Neutral

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Tor 12 Jan 2006, 20:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Katt! Jeg vil ha katt!!!!!!
Jens haaaater katter, så jeg får ikke... Crying or Very sad

InnleggSkrevet: Tor 12 Jan 2006, 21:18
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
Jeg vil egentlig ikke ha 24,7 mill, jeg har det bra nok. Penger er for kapitalister Wink

InnleggSkrevet: Tor 12 Jan 2006, 21:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [28 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet