Side 2 av 2 [22 Posts] |
Gå til side: Forrige 1, 2 |
 |
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
hm, sikkert nevnt tidligere uten at jeg fikk det med meg, men en vits skapes jo av mer en bare poenget, innholdet osv. Det er ting som stemning, person, hvordan du ser på personen, intelligens, karaktertrekk,kroppsspråk, ordbruk etc. Altså i det hele tatt hvordan du formidler spøken.
En vits skal ikke bare leses og analyseres og diskuteres, den skal føles og smakes og ja, kanskje danses? Jeg tenker litt i bilder, men ta for eksempel en vits jeg leste på en guttedo engang som jeg fant uutholdelig morsom og vil kalle en vits som er mer morsom jo mer akademisk kunnskap du har:
Det sto " Gud er dø - Nietzche"
Litt lenger ned stod det: "Nietzsche er død - Gud"
Noen som forstår hva jeg mener eller er jeg ute på de velkjente viddene igjen?
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Tor 15 Des 2005, 08:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Nok en gang - en vits er ikke noe du gjør alene. Vitser er herlig samarbeid - og noen ganger mangel på samarbeid.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Lør 17 Des 2005, 18:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |
Side 2 av 2 [22 Posts] |
Gå til side: Forrige 1, 2 |
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|