|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SayIt
Supersøt
Ble Medlem: 19 Aug 2003 Innlegg: 75
|
Onkel P = p.i.t.a
Artikkelen er skrevet av Yvonne Elessedil Rognan
Er det noen av dere som helt uten grunn har blitt stoppet av politiet?
Eller har du blitt stoppa fordi at den som satt i bilen med deg så for lenge ut av vinduet? Lurer du på hva som er vitsen med de tåpelige spørsmålene? Lurer du på hvorfor politiet ikke tror deg når du sier at det du holdt i hånda var faktisk en røyk og ikke en mobil? Det gjør jeg og.
Jeg kan regnes som en nykommer her i Asker. Selvom jeg allerede har kjørt rundt på alle veier som leder til glemte kriker og kroker, og i tillegg har bosatt meg i Heggedal så lurer jeg veldig veldig på hvorfor i alle dager politiet her i Asker har så sterke issues.
Jeg fikk min første bot for feil trafikal oppførsel her i Asker. Det kostet meg 4200 kr (nedbetales ennå) og har satt et støkk i meg. Hva ugjerningen var? Feil oppfatning av en rundkjøring jeg aldri har sett, og politiets selvsagte nærvær..
Jeg fikk mengder med kjeft og blei dytta full av påstander om at jeg hadde snakket i mobilen. Jeg forklarte opp og opp igjen at jeg hadde hatt en røyk i min venstre hånd, og at denne ble kastet ut i det øyeblikk jeg oppdaget min lille tabbe. Den beit de ikke på og for å ikke få bot for ulovlig bruk av mobiltelefon i kjørende tilstand måtte jeg bla opp samtale-lister i hytt og pine og forklare at om jeg bare hadde tastet et nr for så å trykke på den grønne knappen og legge på igjen ville dette bli registrert. Da de ikke fant noe på min mobil gikk de for å sjekke ut mobilen til kjæresten min. Er ikke det litt vel drøyt? Såvidt jeg vet er ikke dette engang lovlig. Jeg fikk ikke noen ulovlig mobiltelefonbruk på boten min, men de loppet meg likevel saftig bra.
Etter dette har jeg vært livredd for rundkjøringer og politibiler her i Asker. Jeg kjører som en pliktoppfyllende prest, likevel er ikke dette nok. Jeg ble nemlig stoppet ved en senere anledning. Grunnen til det var at min kjæreste så litt lenge ut av vinduet da han trodde han så en politibil. Jaggu hadde han rett. Jeg kjørte så pent jeg bare maktet videre forbi brannstasjonen i retning Heggedal, men til ingen nytte. Blålys kom på og jeg måtte luske meg inn i veikanten med min Opel Kadett.
Denne gang ville de vite hva som skjedde i Asker. (Som om dette er noe alle har full oversikt over?), og bare se vognkort, førerkort, bankkort og vite hvem som bilen egentlig var registrert på, samt legitimasjon og bevis for at kjæresten min jobbet på Ikea. Drøyt? Ja, jeg synes faktisk det. I tillegg gikk de rundt bilen min og studerte den fra alle mulige vinkler, de lyste med lommelykt inn i baksetet og så veldig funderende ut.
Er det riktig å stoppe meg bare fordi bilen min er litt shabby? Er jeg en skurk av den grunn? NEI.
Avslutningsvis sa de at, joda, dette var vel greit og ønsket oss en fortsatt god kveld.
Hva er vitsen med dette da?
Jeg har nå fått meg en ny bil. En BMW. Lurer på om jeg blir stoppet i den og snart..
Ellers kan jeg jo si at jeg har en mengde historier som bekrefter Asker-politiets drøye oppførsel, selv i Slemmestad. De beskylder folk for å ha stjålet plastikk-bord fra utsiden av et gatekjøkken uten at de egentlig aner hva de snakker om. Motsier noen dem blir det baluba. Har et sitat fra en sint politimann til en ung jente hvis eneste gjerning var å sitte lett beruset på et plastikkbord i Slemmestad en lørdags kveld. Hun sa at kjæresten hennes ikke hadde flyttet dette bordet, og at hun hadde satt seg på det av den enkle grunn at det stod der. \\\\\\\"Trur du ikke jeg kan bure jenter og eller?!!!!!?\\\\\\\"
Er dette våre beskyttere? Fysj sier jeg da.
|
_________________ DSGF Sayit © DSGF.no
Skrevet: Tir 04 Okt 2005, 14:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Dragen
Spitzy (!)

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 104 Bosted: Lillehammer
|
Jeg har og erfaringer med våre kjære riddere i blå uniform.
Senest søndag (natt til mandag) var jeg og min nabo en gåtur til HydroTexaco, og på turen tilbake bestemte vi oss for å ta en omvei hjem...
Etter ca 5 minutter så vi at politiet hadde stoppet en venn av naboen, og så hyggelig min naboen min "hei" til vennen sin og tusler videre.
100 meter senere hører vi en sirene bak oss, og siden vi bare går rundt og tuller så snur vi oss og ser den samme politibilen snu og kjøre mot oss. Vi tenker det at dette ikke angår oss og går videre. Det må sies at vi ikke er noe særlig spreke og ikke går så veldig fort.
Politibilen kommer mot oss og plutselig presser oss mot en vegg.
Der står vi da, to større menn i svarte klær, presset mellom panseret og bakre passasjerdør og en vegg.
Ut kommer av bilen kommer det en politimann, sinna som faen, og spør naboen min hvorfor i helvete han hadde sagt hei til vennen sin.
Min nabo sier da at han kjenner fyren. Deretter begynner politimannen å kreve å få se i posen min. Jeg spør da om grunnen og får vite at det ser ut som jeg har ulovlige ting i posen min. Jeg gir han posen hvor han ser:
1 stk Donald
1 stk 0.5L cola
1 stk pølselapp (ekkel pølse, forresten)
Siden han ikke finner noe ulovlig i posen min så ser han furt ut og sier god natt.
Han setter seg tilbake i bilen og kjører.
Hele veien hjem kan vi se han følge etter oss.
|
_________________ Riddles in the dark
Skrevet: Tor 06 Okt 2005, 23:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
har en venn som bor i Asker og vi er enige begge to om at de fleste snut i der er for jævlige mot vanlige folk. det er en vendetta mot de som ikke ser poenget med autoriteter på en bussholdeplass eller på en øde gangvei med et donald og en cola. det er bare for teit..
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Lør 08 Okt 2005, 13:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Jeg må bare nødt til å si det! Jeg blei stoppa 2 ganger forrige uke. En ved Asker kirke (alkokontroll) og en der man kjører ut på e-18 fra ring3 i Bærum. Da sto politiet ca midt på veien. Gøyalt... alkotest det og, klokka midtpånatta. Urgh :/
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Ons 07 Des 2005, 22:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Men hva betyr tråd-tittelen? p.i.t.a? acab?
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tor 08 Des 2005, 10:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
P.i.t.a = Pain In The Ass
Nemlig, og de er seriøst plagsomme! Samme kveld stod de rett nedafor leiligheten min også, på bussholdeplassen. Lenge leve. Altfor mye politi, men det har sikkert sin gode og forebyggende effekt..
|
Skrevet: Tor 08 Des 2005, 11:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Kjøp et fint klister til bilen din, som sier stort "ACAB"(all cops are bastards), det vil nok tenne dem.. 
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tor 08 Des 2005, 14:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Mulig jeg har lest for mange kriminalromaner i min tid, men noen av disse politi historiene får meg til å tenke at det har skjedd noe mer alvorlig i området, og at det er grunnen til til granskingen og de mærkelige spørsmålene..
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Tir 13 Des 2005, 10:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Før var det masse kriminalitet her vett. gjenger og sånt. Men nå om dagen? De stopper folk for å bruke penger, sånn at de får brukt opp det de fikk tildelt og på den måte får samme summen eller mer til neste år. De stopper folk for moro skyld, og det er ikke tull engang .. 
|
Skrevet: Tor 15 Des 2005, 12:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |