|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
word up, man forsvarer ikke utroskap med "lyst" eller "hevn".
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Tor 08 Des 2005, 01:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SparrowN
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Feb 2005 Innlegg: 155
|
Nå finnes det jo noen som ha ganske tøyelige grenser for hva som er troskap (f.eks som eksen til Coralin som ikke så på jntesex som utroskap), men jeg er veldig enig. Tilfeldig sex er en ting. Det kommer an på hvor liberale holdninger du har til slik og om du regner deg som en "håpløs romantiker" eller ei.
Jeg mener også uroskap kan forekomme i begynnende forhold. Dvs. en som har gitt deg et sterk inntrykk av at et forhold kunn være høyst aktuelt, men som du offisielt ikke har noe på gang med. Jeg hadde bla. en venn som i en periode flørtet tungt med to jenter samtidig. Vi hadde lange diskusjoner om hvem han burde velg av dem med argumenter som at den en f.eks bodde litt nærmer, osv. Hadde de funne ut om hverandre, ror jg det kunne blitt tatt som et vel så stort svik.
Konklusjon: Hvorvidt du er utro eller ikke, kommer an på hvorvidt du sårer personen eller ikke (og selvfølgelig at det faktisk har vært noe på gang mellom dere).
Å ha sex med en du vet er i et forhold er like ille som utroskap. Det er utroskap i mine øyne - spesilet om vedkommendes kjæreste er din venn. It takes two to boogie - Nytt Niklas-ord (evt. gammelt, det bare poppet inn i hodet).
Et spørsmål: Hva skal man egentlig gjøre om man er forelsket i en person som er i et forhold eller omvendt, altså om du er i et forhold og er forelsket i en annen? Jeg vet hva jeg ville gjort, jeg vil bare se diskujsonen.
|
Skrevet: Tor 08 Des 2005, 10:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Prøve å stjele henne uten å få henne til å gjøre noe hun vil angre på.
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tor 08 Des 2005, 11:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SparrowN
Spitzy (!)

|
Vel, selvfølgelig er det den mest praktiske løsningen for min del, mn jeg føler meg alltid litt råtten når jeg forsøker å røve en person som egentlig ikke vil røves. Det er ondskapsfult og du kan uansett ikke legge ann på en person som er i et forhold. Det er respektløs. Ergo må man tiltrekke seg vedkommende uten å forsøke (direkte). Jeg liker å tro at jeg er en fantastisk person som alle liker, men statistikken taler mot meg hvis jeg noen gang skulle forsøke det igjen.
|
Skrevet: Tor 08 Des 2005, 11:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
SparrowN skrev: |
Et spørsmål: Hva skal man egentlig gjøre om man er forelsket i en person som er i et forhold eller omvendt, altså om du er i et forhold og er forelsket i en annen? Jeg vet hva jeg ville gjort, jeg vil bare se diskusjonen. |
Man tar følelsene sine og undertrykke dem til man glemmer at man har dem. Klarer man ikke det så tar man enten å venter til begge er ledige eller så gjemmer man seg i et mørkt hull.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Tor 08 Des 2005, 19:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gabi
Varm i trøya

Ble Medlem: 09 Mai 2004 Innlegg: 71 Bosted: Oslo
|
Hvis bare alt hadde vært så enkelt... Jeg tror jeg skjønner mer nå hva som fører til utroskap enn det jeg gjorde før, dengang alt var rosenrødt og man hadde prinsipper. Vel, tviler på jeg får mye sympati her, men vent til du og partneren din har vært sammen i 10 år og se hvordan kjærlighetslivet ender opp. Man blir kanskje bestevenner eller soulmates om du vil, og man sitter igjen med et veldig sterkt bånd.
Men hvor ble det av kjærligheten eller lidenskapen kan man spørre seg ? Jeg nekter å tro at et menneske er ment for å leve livet ut med kun en annen person, uansett hvor kynisk det enn måtte høres ut. Så ja jeg har forståelse for utroskap i en slik situasjon hvor man rett og slett er "stuck" i et forhold. For noen er kanskje det eneste mulighet for å komme ut av forholdet,(feigt ja) til tross for at det helt sikkert vil knuse den andre.
Men et brudd er for jævlig uansett utroskap eller ikke, eller hva ? Og er partneren din utro er vel det et ganske sikkert tegn på at personen vil ut..
|
Skrevet: Tor 08 Des 2005, 21:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SparrowN
Spitzy (!)

|
Det er ikke alltid det heller, ser du. Vi mennesker er rare dyr. Vi har blitt skjenket evnen til å tenke, likevel gjør vi ikke alltid det. Ikke tilstrekkelig uansett. Noen personer kan ha veldig lett for å la seg rive med av følelser og tanker i øyeblikket som virker mer ektefølte og overveldende enn de faktisk er. Jeg vet veldig godt hvordan det er, jeg er nemlig en av dem selv. Det er ikke en unnskyldning for utrooskap, det kan i noen tilfeller være en forklaring. Spontanitet er bra, men med måte.
|
Skrevet: Tor 08 Des 2005, 22:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gabi
Varm i trøya

|
Men hvis du virkelig innerst inne elsker en person og dere har et bra/ aktivt sexliv, hvorfor skulle du da bli "fristet" til å begå en sånn handling på bekostning av forholdet ? Jeg tror det er mer underbevisst enn som så...
|
Skrevet: Tor 08 Des 2005, 22:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
mange gjør jo det pga. spenningens skyld.. selv om de lever i et perfekt forhold.. de vil prøve noe annet, og noen gjør det for å finne ut at partneren faktisk er perfekt..en jeg kjenner hadde et sidesprang, og etter det har de vært sammen i 6 år nå.. jeg tror hun liksom ventet på noe bedre, så fant hun han, prøvde seg, og fant ut at typen hennes var best av alt..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Fre 09 Des 2005, 07:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
Gabi skrev: | vent til du og partneren din har vært sammen i 10 år og se hvordan kjærlighetslivet ender opp. Man blir kanskje bestevenner eller soulmates om du vil, og man sitter igjen med et veldig sterkt bånd.
Men hvor ble det av kjærligheten eller lidenskapen kan man spørre seg ? Jeg nekter å tro at et menneske er ment for å leve livet ut med kun en annen person |
Jeg tror at Gresset ikke er så mye grønnere på andre siden, så et forhold er hva man gjør det til. Mine foreldre har vært gift i 35 år nå, og så vidt jeg kan se har de det bra fremdeles, og jeg tror at de kommer til å være sammen livet ut. Nei de har kanskje ikke den samme lidenskapen lenger, men jeg tror de elsker hverandre. Kjærlighet og lidenskap er nemlig ikke det samme. Lidenskap er det som dabber av etter hvert. Man kan ikke ha sex 14 ganger i uka til man er 90. Eller man kan, men det sier seg selv at de fleste ikke får til det innimellom barnepass, jobb og hus og hjem. Og som noen sa lenger ned her. Noen er utro, og finner ut at de har det veldig bra som de har det, men så har det resultert i at kona/ektemannen blir såra og kasnkej forlater en fordi en bare måtte prøve hvordan det var å ha sex med noen andre.
Vi er alle seksuelle mennesker, men jeg tror faktisk at kjærlighet og nærhet er viktigere. Jeg vet at det er viktigere for meg, Og tro meg jeg er glad i sex, var det opp til meg kunne jeg hatt sex 7 ganger om dagen! Men om jeg elsker noen så kunne jeg fint greid meg med et par ganger i uka.
Man savner kanskje lidenskapen når den forsvinner etter hvert, eller ikke er så sterk, men jeg tror jammen det er værre og savne kjærlighet enn et knull(for å si det sånn) en deilig orgasme det kan jeg skaffe meg selv om det skulle være så om å gjøre, men man kan ikke finne kjærlighet i en hver person. Jeg tror på at det finnes en for alle. En person som man kan leve resten av livet med. Jeg tror at folk i dag gir opp for lett. og har et altfor romantisk syn på ting. ekteskap/forhold er ingen dans på roser, det er hardt arbeid. for det sier seg selv at to forskjellige individer har forskjellige meninger og syn på ting, og slikt oppstår det konflikter av.
Gabi skrev: | Men hvis du virkelig innerst inne elsker en person og dere har et bra/ aktivt sexliv, hvorfor skulle du da bli "fristet" til å begå en sånn handling på bekostning av forholdet ? Jeg tror det er mer underbevisst enn som så... |
Blir som Carina sier, noen gjør det for spenningens skyld og andre gjør det for at sexlivet ikke fungerer, men da bør man heller gjøre noe for at det skal fungere, og jeg mener at om man elsker noen så burde man elske dem nok til å "slippe dem fri" om man skal være så ego at man må gå et annet sted for å få tilfrestillelse seksuelt. Og når det ikke er noe forhold eller noe inne i bildet og det bare er en tom affære, hva er egentlig forskjellen på det og å runke? Man får orgasme av begge deler. så da må det være noe i dette med spenning...
|
Skrevet: Fre 09 Des 2005, 11:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gabi
Varm i trøya

|
spenning ja, det er selvfølgelig naturlig at vi søker det. Og selv om dere forteller om tilfeller med lykkelige langvarige forhold, tror jeg fast på at de er innstilt på å forsake mange ting og sex er en av dem. Det er individuelt hva folk er fornøyd med, noen er sikkert happy med å sitte igjen med en "dyp" kjærlighet for hverandre. Jeg kan bare si for meg selv at det ikke er nok. Jeg lever tross alt bare en gang...
Og dette sier en som er så dum at hun blir i forholdet. Vel ja jeg er feig og egoistisk, og håper vel på at en drømmeprins skal komme å ta meg vekk herifra..
Veldig mange tror veldig mye rart om hvordan ting er, men vent å se selv om du er den romantikeren du tror du er. Jeg har alltid trodd på den evige kjærligheten selv, men ting forandrer seg. Ja jeg kan være sinnsykt glad i det andre menneske og alltid være det, men det er kanskje ikke nok til å få ting til å fungere.
Jeg har en vennine som er singel nå og aldri har vært i forhold lengre enn et par år, men hun glorifiserer mitt tilfelle og klarer ikke å forstå...
De aller fleste blir som et "gammelt ektepar" , som gjerne sitter og slenger med leppa til hverandre. Jeg tror mange holder sammen så lenge av ren og skjer vane og frykt for å stå alene.
Sex er så fundamentalt for oss, og etter en del år blir det bare kjedelig og da gidder man kanskje ikke gjøre en innsats, så da ser man seg kanskje rundt i stedet.
Jeg tror det ideelle må være å ha tre partnere gjennom livet over en ti årsperiode hver..
|
Skrevet: Fre 09 Des 2005, 19:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
tenk hvis det ikke fungerer i det hele tatt da ? da er det like greit å bare stoppe forholdet..syntes nå jeg..
|
Skrevet: Lør 10 Des 2005, 00:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
Gabi skrev: | De aller fleste blir som et "gammelt ektepar" , som gjerne sitter og slenger med leppa til hverandre. Jeg tror mange holder sammen så lenge av ren og skjer vane og frykt for å stå alene.
Sex er så fundamentalt for oss, og etter en del år blir det bare kjedelig og da gidder man kanskje ikke gjøre en innsats, så da ser man seg kanskje rundt i stedet |
Nå vet jeg ikke hvor gammel du er. Jeg har vært gjennom 2 forhold, det ene på ca et år og det andre på i underkant av 3. dette fra jeg var 16-20. Og det endte i det du sier at vi hold sammen i frykt for ensomheten, hvertfall for min del, jeg tror faktisk han ville at vi skulle holde sammen, men jeg kunne ikke bli fordi vi hadde det mildt sagt helt jævlig, men jeg tror at man skal ha skikkelig flaks for å treffe mannen i sitt liv før man er 20. Søstra mi gifta s eg når hun var 18. hun er 31 nå og lever fortsatt sammen med mannen sin. Ja sex er viktig, men for meg er faktisk kjærlighet viktigere, og hvis jeg virkelig er lykkelig, så ville jeg ikke ofre det for å få mer sex! da kan jeg heller masturbere.
|
Skrevet: Man 12 Des 2005, 08:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gabi
Varm i trøya

|
Sitat: | Ja sex er viktig, men for meg er faktisk kjærlighet viktigere, og hvis jeg virkelig er lykkelig, så ville jeg ikke ofre det for å få mer sex! da kan jeg heller masturbere. |
Men spørsmålet er vel om du virkelig kunne ha følt "kjærlighet" eller "lykke" uten å ha sex. Men man kan jo spørre seg hva egentlig kjærlighet er..men som alt annet er det sikkert veldig individuelt hva folk mener.. Man kan fint være glad i et menneske, men er det da automatisk kjærlighet ?
Sånn jeg ser det er sex og kjærlighet to sider av samme sak, når vi snakker om forhold her. Det er helt nødvendig for å kunne elske en person..
|
Skrevet: Man 12 Des 2005, 19:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Samme her - sex og kjærlighet er gjerne sterkt forbundet. Det vil si - sex innebærer ikke nødvendigvis kjærlighet. Men kjærlighet - med tanke på kjærlighet for en partner - vil definitivt innebære store mengder lyst, lek, kos, sex...[/b]
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tir 13 Des 2005, 19:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
Tar man vare på sexlivet, så vil kjærligheten ta vare på seg selv 
|
Skrevet: Tir 13 Des 2005, 20:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Forhold går opp og ned, man kan ha lange dårlige perioder hvor man holder på å gi opp, og så kan det komme en god periode hvor man blir som nyforelsket igjen.
Det er når disse gode periodene ikke kommer mer, og man ikke gjør annet enn å irritere seg over hverandre man bør begynne å tenke på alternativ.
Det kan hjelpe å dra ut på en reise, uten partneren. Eller gjøre noe annet uten han/henne. Hvis man da kun føler det deilig befriende, og det bare er dårlig å komme tilbake til han/henne igjen er det vel i grunnen ikke noen vits i å fortsette.
-Det vanskelige er alltid å opprettholde spenningen i sexlivet synes jeg. I hvertfall om man bor sammen!
Ellers tror jeg heller ikke på evig kjærlighet. Det har jeg aldri gjort.
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Ons 14 Des 2005, 14:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |