DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Den store "er det bare meg.."-tråden!
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 16 [312 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3, ..., 14, 15, 16 Neste
Av Innlegg
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
 Den store "er det bare meg.."-trÃ¥den!

Endelig er den her!
Tråden alle har ventet på, den fantastiske er-det-bare-meg-tråden!

Her kan du endelig få svar på om alle de suspekte tingene du gjør er heelt normalt, eller om du er litt på siden..

Jeg begynner:

Er det bare meg som legger toalettpapir i skålen før bommelom for å unngå.. backfire(plask)?
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Fre 25 Nov 2005, 09:41
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
Nei jeg glemmer av og til å gjøre det, men legge papir under når man skal bommelom er ganske lurt det!!!

Er det bare jeg som Kaller to brødskiver oppå hverandre med pålegg mellom for brekkeskive?(da er det gjerne snakk om to halve brødskiver med sjokoladepålegg mellom altså..)

InnleggSkrevet: Fre 25 Nov 2005, 13:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Brekkeskive - genialt ord! *adoptere*

Er det bare meg som blir sittende våken om natta fordi det er kjedelig å pusse tennene? Rolling Eyes

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Fre 25 Nov 2005, 23:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
Er det bare jeg som syns at evnen til å gjøre noe nyttig er omvendt proporsjonal ved graden av å være konstant pålogget? Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Lør 26 Nov 2005, 11:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Norunn
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Tittan skrev:

Er det bare meg som blir sittende våken om natta fordi det er kjedelig å pusse tennene? Rolling Eyes

Nei. Ein vaknar jo av å pusse tenner, så då er det mykje betre å sitte kjempetrøytt.

InnleggSkrevet: Lør 26 Nov 2005, 11:48
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
mathianus skrev:
Er det bare jeg som syns at evnen til å gjøre noe nyttig er omvendt proporsjonal ved graden av å være konstant pålogget? Rolling Eyes

Er det bare jeg som synes at Mathianus skriver så vanskelige setninger at jeg ikke vet hva jeg skal svare... Neutral

InnleggSkrevet: Lør 26 Nov 2005, 13:27
toth42
Cowboy
Cowboy

Coralin skrev:
mathianus skrev:

Er det bare jeg som synes at Mathianus skriver så vanskelige setninger at jeg ikke vet hva jeg skal svare... Neutral

Coralin: ja.

Mathianus: nei!

InnleggSkrevet: Søn 27 Nov 2005, 02:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Tittan skrev:
Brekkeskive - genialt ord! *adoptere*

Hmm. sitter hvertfall våken.. Men det er bra! For når klokka er blitt såpass mye at du VET du ikke skal ut i bilen igjen.. Da.. Da kan man sprette ølla!

InnleggSkrevet: Søn 27 Nov 2005, 02:22
mathianus
l33t
l33t

Heh, det jeg mener Coralin er at det er vanskelig å gjøre noe som helst nyttig når man på et vis er på nett til enhver tid. Følger du meg? Smile

Er det bare jeg som tror at Chess og Telenor har seriøst bedre dekning enn Tele2 i Mongolia?

InnleggSkrevet: Søn 27 Nov 2005, 14:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Jeg tror egentlig veldig lite om mobildekningen i Mongolia. Men jeg vet at undringen din er grunnløs, da man alltid benytter seg av et lokalt nett når man er i utlandet, om man har telenor eller tele2. Dermed har ditt norske abo. ingen innvirkning på dekningen.

Er det bare meg som lurer på forskjellen mellom abnormal og unormal, asosial og usosial? Hva skiller a(b)- fra u- ? og hvorfor kan ikke a- brukes alle plasser man kan bruke u- ?

InnleggSkrevet: Søn 27 Nov 2005, 23:39
mathianus
l33t
l33t

pff, nei, gidder ikke.

InnleggSkrevet: Man 28 Nov 2005, 14:59
Sist endret av mathianus den Tor 01 Des 2005, 18:45, endret 1 gang
toth42
Cowboy
Cowboy

mathianus skrev:

Jeg undres over hvor overgangen mellom språk og (ubetydelige) lyder går.

Det kan du ikke skrive.. Du må lure på om det bare er deg som undres over dette isåfall, og gjøre det klart.. Følg reglene, undersått!

InnleggSkrevet: Tor 01 Des 2005, 11:55
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004
Er det bare jeg som spiser smurfdrops i dusjen?
Er det bare meg som synger i søvne?

InnleggSkrevet: Søn 04 Des 2005, 10:19
TD
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 02 Des 2005
Er det bare meg som får noen tårer i øyekroken når jeg hører på "Den du veit" med Marius Müller, og tenker på hun som gled unna?

InnleggSkrevet: Søn 04 Des 2005, 11:40
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Er det bare jeg som bare klarer å tenke på det faktum at de løper rundt i lær-bikinier når jeg ser på filmer fra 80-tallet som inneholder barbarer?

Er det bare jeg som syns det ser skikkelig kaldt ut?

Er det bare jeg som har lyst til å ordne fellingstillatelse på alle som bruker ordet n00b?

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Søn 04 Des 2005, 16:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
sharee skrev:
Er det bare jeg som har lyst til å ordne fellingstillatelse på alle som bruker ordet n00b?

nei,alle vet jo at det heter njub,det er bare njubs som skrive n00b Razz

er det bare jeg som klarer og få skoen full av snø?

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Søn 04 Des 2005, 16:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
mathianus
l33t
l33t

nope, jeg har converse sko som sitter like mye utenfor foten som på, så jeg kjenner følelsen.

Er det bare jeg som lurer på hvorfor Nidarosdomen heter akkurat det? Med tanke på at Nidinger ikke var så populære på den tida.

InnleggSkrevet: Søn 04 Des 2005, 20:25
bazukh
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 17 Jul 2005
mathianus skrev:
Er det bare jeg som lurer på hvorfor Nidarosdomen heter akkurat det? Med tanke på at Nidinger ikke var så populære på den tida.

Trondheim her jo Nidaros før, så jeg har egentlig aldri fundert på det:P

Er det bare jeg som blir paranoid og tror at kjæresten er etter noen andre når han logger av msn uten å si at han er gla i meg?

InnleggSkrevet: Søn 04 Des 2005, 22:22
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
mathianus skrev:

Er det bare jeg som kan gi en bra (og sann!!) forklaring på dette?

Nidarosdomen har fått navnet sitt fordi den ligger ved Nidaros. Elva som renner forbi heter jo tross alt Nidelva, og den treffer Trondheimsfjorden ikke langt unna domkirka. Hvorfor heter elva Nidelva? Jo, fordi den renner ut mot Nidarholm, senere kjent som Munkholmen, hvor vikingene reiste nidstang over kjeltringer og annet pakk. I tillegg tror jeg at det var en liten "øy" i selve Nidelva, ca der hvor "Lykkens Portal" ligger nå, i middelalderen, hvor man også reiste staker med hoder på når kriminelle hadde blitt henrettet. Grunnen til at du ikke finner noen øy der nå er også enkel. På 1600tallet var området rundt Kristiansten Festning flatt og oversiktlig, men etter en skikkelig lang regnværsperiode sa det "Svupp" og en hel del kubikk med kvikkleire havnet nede på Bakklandet. (Dette ga igjen nok leire til at Tegelverket ble startet. De grov ut kvikkleira fra elva og brant murstein, som blant annet ble brukt til å bygge Trondheim Mekaniske Verksted, som nå er kjøpesenteret Solsiden.) Elva ble halvparten så bred, og Duedalen ble skapt. (Duedalen er forøvrig oppkalt etter en av kommandantene på festningen, hvis du lurer på det... Due var et fisefint navn i Trondheim rundt 1700tallet...) Du kan fremdeles finne reste etter den "øya" som lå i midten av Nidelva hvis du går ned til elva ca der Cafè Gåsa (som nå er en slags helårs julebutikk) ligger, og ser deg rundt. Du vil oppdage at du står på sten...

Med andre ord: Nidarosdomen ble "oppkalt" etter Nidelva, som renner ut mot Nidarholm, som nå heter Munkholmen.

Forøvrig tror man at Nidarosdomen var kjent som "St. Olavskatedralen" i middelalderen. Nidarosdomen er et noe nyere navn...

Og ja. Jeg er glad i historie, og jeg er glad i Trondheim Very Happy

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Søn 04 Des 2005, 23:42
bazukh
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 17 Jul 2005
Hmmsk. Er det bare jeg som lurer på hvorfor lærere aldri gir SÅ utfyllende forklaringer?

InnleggSkrevet: Man 05 Des 2005, 00:04
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 16 [312 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3, ..., 14, 15, 16 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet