DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Jobb og Utdanning
Hva jobber du som?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 8 [155 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Neste
Av Innlegg
lupin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 28 Mai 2004
Jeg har solgt dagbladet i sirka fire uker. Det har jeg ikke så lyst til å gjøre igjen.

InnleggSkrevet: Lør 03 Des 2005, 21:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
TD
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 02 Des 2005
Tja, de kaller det jeg gjør mye rart, "presale", "tech rep", "field technical support", "professional services", også videre avhengig av dagsform og prosjektfaser... i et stort amerikansk softwareselskap.

Noen dager er spennende og interessante, noen dager er stress og slit, mens andre dager bare er usannsynlig lange...

Det mest interessante jeg gjør? Hmm, tror det må være når jeg utvikler gode portal-løsninger som noen faktisk skal bruke daglig.

InnleggSkrevet: Søn 04 Des 2005, 11:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
etter skolen sitter jeg i kassa på Ica ved Røa.. og det er jo spennende Razz

InnleggSkrevet: Fre 09 Des 2005, 07:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Cheetah
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 29 Jul 2005
Jeg jobber som servitør/bartender, men det er kun i helgene og i feriene. Går ellers på skole...

InnleggSkrevet: Lør 22 Apr 2006, 23:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006
Jobber? Er det sånt man får betalt for å gjøre? DET hadde vært bra...

InnleggSkrevet: Søn 23 Apr 2006, 00:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
arntis
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 23 Jan 2006
Jeg jobber med teknisk support.
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

InnleggSkrevet: Man 24 Apr 2006, 08:32
Sist endret av arntis den Tor 08 Jun 2006, 07:58, endret 2 ganger
Ennasus
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005
Jeg jobber med telemarketing. Jeg selger ikke noe.
For tiden jobber jeg for IDG direct, hvor jeg ringer til IT sjefer i forskjellige bedrifter i norge og stiller dem data spørsmål. Dette kalles pent for kundekvalifisering. Det mest spennende jeg gjør i løpet av en dag er å spise lunch..
Jeg har flere jobber innenfor telemarketing, men det får vi ta en annen gang.

Freakish

InnleggSkrevet: Man 24 Apr 2006, 17:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
calyptomena
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Mar 2005
Utenom studiene jobber jeg i en fotobutikk og selger film, kameraer og videokameraer og slikt. Krever at jeg holder meg litt oppdatert på tekniske ting, noe som slett ikke er dumt. Trives godt med jobben, blant annet fordi vi har en policy om at ærlighet er en bra ting. "Kompaktkameraene til Olympus tåler regn, men de har ikke noe særlig bra optikk" er greit å si, selv om vi selger Olympus. Får nesten litt yrkesstolthet Smile

InnleggSkrevet: Man 24 Apr 2006, 19:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
bazukh
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 17 Jul 2005
Etter skola leiker jeg telefonselger ^^
Nå ser det ut som jobben min står i fare, though Surprised

InnleggSkrevet: Tir 25 Apr 2006, 10:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Norunn
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Av og til hjelper eg ei jente på gymnaset med matte. Men det vart ikkje så mykje som det skulle vere.

InnleggSkrevet: Man 01 Mai 2006, 23:57
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004
Jeg studerer for tiden på HiST. Planen er å bli lærer.
Ellers jobber jeg som vekter i Securitas i helgene. Den jobben består i å sitte i en bom i åtte timer og se film.... og få betalt for det.
Jeg rekker i gjennomsnitt tre filmer hver vakt, så... ja! Det blir en del filmer Very Happy Kjekt å få betalt for det...
Det er sånt som gjør at jeg bare ikke klarer å klage på lønna Wink

InnleggSkrevet: Tor 25 Mai 2006, 20:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
Jaqo skrev:
Ellers jobber jeg som vekter i Securitas i helgene. Den jobben består i å sitte i en bom i åtte timer og se film.... og få betalt for det.
Jeg rekker i gjennomsnitt tre filmer hver vakt, så... ja! Det blir en del filmer Very Happy Kjekt å få betalt for det...

Da skal jeg ta bilde av DvD samlingen min og skrive opp en liste over alle filmer jeg har sett og sende det til Securitas, så kansje jeg også kan få sånn jobb som du har Very Happy

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Lør 27 Mai 2006, 19:28
TD
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 02 Des 2005
arntis skrev:
Jeg jobber med teknisk support i Matiq AS, et datterselskap av Gilde som tar seg av Gildes ca 5000 IT-analfabeter. Når Gilde og Prior slår seg sammen og blir til 'Nortura', kommer antallet til å stige til ca 8-9000 'technologically challenged'.

Sitter du i Trondheim? Da har jeg vært på besøk hos dere, men desverre valgte dere HP OpenView istedet for oss... Mad

InnleggSkrevet: Lør 27 Mai 2006, 21:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

darkfrog skrev:
Jaqo skrev:

Da skal jeg ta bilde av DvD samlingen min og skrive opp en liste over alle filmer jeg har sett og sende det til Securitas, så kansje jeg også kan få sånn jobb som du har Very Happy

Tror det var sånn jeg og søkte... Laughing

InnleggSkrevet: Søn 28 Mai 2006, 17:20
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Hey, fet tråd!
Jeg driver egentlig på med pedagogikk på blindern, men det passet meg ikke helt, dermed jobber jeg teknisk sett fulltid, eller i alle fall 75% på en gruppebolig for psykisk handicappede her i Heggedal. Det er en utrolig flott jobb og jeg har hatt den i over et år nå. tiltross for all frustrasjon jeg føler pga disse voksne menneskene jeg ikke alltid når frem til gjør den at jeg kan gå hjem og legge meg med god samvittighet, for jeg vet at jeg har gjort en forskjell for noen den dagen. Det er på mange måter akkurat sånn som en husmor med barn i korttids-barnehage. Vi har 10 Wink Fordelt på alt fra 2-5 personer. Det er kjempeflott. Dessuten har jobben gitt meg en fantastisk mulighet til å finne ut hva jeg vil bli, dermed har jeg søkt på vernepleien i Lillestrøm fra høsten av. Nemlig

InnleggSkrevet: Søn 28 Mai 2006, 22:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

Voon skrev:
Hey, fet tråd!
Jeg driver egentlig på med pedagogikk på blindern, men det passet meg ikke helt, dermed jobber jeg teknisk sett fulltid, eller i alle fall 75% på en gruppebolig for psykisk handicappede her i Heggedal. Det er en utrolig flott jobb og jeg har hatt den i over et år nå. tiltross for all frustrasjon jeg føler pga disse voksne menneskene jeg ikke alltid når frem til gjør den at jeg kan gå hjem og legge meg med god samvittighet, for jeg vet at jeg har gjort en forskjell for noen den dagen. Det er på mange måter akkurat sånn som en husmor med barn i korttids-barnehage. Vi har 10 Wink Fordelt på alt fra 2-5 personer. Det er kjempeflott. Dessuten har jobben gitt meg en fantastisk mulighet til å finne ut hva jeg vil bli, dermed har jeg søkt på vernepleien i Lillestrøm fra høsten av. Nemlig

Flinke damen!
Personer som deg gjør verden en bedre plass å leve på... Very Happy

InnleggSkrevet: Søn 28 Mai 2006, 22:32
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
i sommer før jeg flytter til sverige for å bli kjørelærer så jobber jeg litt for pappa.. da henter jeg kjøreskoleelever ved kjøreskolen, kjører de til trafikkstasjonen, går gjennom alt det teoretiske og venter på at sensor har gjort sitt Wink

de dagene jeg ikke jobber for pappa så sitter jeg i kassa på ICA Very Happy

InnleggSkrevet: Man 26 Jun 2006, 19:41
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Voon skrev:
jobber jeg teknisk sett fulltid, eller i alle fall 75% på en gruppebolig for psykisk handicappede her i Heggedal. Det er en utrolig flott jobb og jeg har hatt den i over et år nå. tiltross for all frustrasjon jeg føler pga disse voksne menneskene jeg ikke alltid når frem til gjør den at jeg kan gå hjem og legge meg med god samvittighet, for jeg vet at jeg har gjort en forskjell for noen den dagen.

Jeg gjør akkurat det samme, men på en barnebolig i Trondheim. Jobben har jeg hatt i 4 år, og jeg jobber for tiden i et 70% vikariat som nattevakt Smile

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Man 26 Jun 2006, 20:58
Norunn
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Jobbar som heimehjelp i sommar. Vaskar hus og hjelper med personleg stell og sånn.

InnleggSkrevet: Tir 27 Jun 2006, 11:54
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Jobber mindre som potet og mer som systemutvikler nå; det går den rette veien i alle fall Wink

InnleggSkrevet: Tir 27 Jun 2006, 18:42
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 8 [155 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Jobb og Utdanning
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet