|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Jenter og utroskap..
Jeg mener jenter er værst på dette.
Flere av mine venniner, eller gamle venniner har hatt, uten å vise noen form for anger, sex med andre mens de har vært i ett forhold. Flere ganger, eller en tilfeldig med seg hjem fra byen. Fordi det er spennende, godt, typen er i millitæret osv.
Jeg går i en guttegjeng til vanlig og alle de guttene tar sterk avstand fra utroskap.
Jeg blir bare frustrert av å se hvor vanlig det er blandt jenter, spesielt i aleren 16-17 år.. Mens gutter, etter hva jeg ser, holder seg mye mer i skinnet. 
|
Skrevet: Tor 24 Nov 2005, 12:45 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Jeg(gutt), tar 110% avstand fra utroskap. Kunne aldri falle meg inn!
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tor 24 Nov 2005, 14:04 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Jepp.. jenter er rare dyr, visstnok skal de også ofte skille mellom hvem de vil ha som mann og hvem de vil ha barn med. Jeg så et program om det på Discovery (elsker den kanalen ) der de la frem statistikk på at 10% av alle menn som hadde kommet til dna farskapstest med mistanke om utroskap ikke var far til ett eller flere av barna sine. 1 av 10.. og dette er de tilfellene der mannen faktisk var i tvil nok til å ta en test, enten på grunn av svært ulike karaktertrekk eller utseende hos barna.
I intervjuene med kvinnene som hadde vært utro på denne måten sa flere at de ikke hadde noen som helst følelser overfor den de var utro med og ville absolutt ikke ha noe med dem å gjøre i ettertid. De var bare så tiltrukket der og da. Flere visste ikke engang navnet på mennene. Og at de selvfølgelig elsket ektemannen dypt og inderlig, at det var så forferdelig trist når det ble skilsmisse osv..
Deretter begynte selvfølgelig forskerne og psykologene å prøve å forklare denne adferden med eggløsning/hormoner osv.. historier fra huleboertiden og whatnot *kosekanalen*
Og det har jo vært flere spørreundersøkelser der kvinner har kommet verre ut ang utroskap enn menn.. Ca 1av4 menn er eller har vært utro, sammenlignet med kvinner der det ligger på 1av3..
Jeg må dessverre innrømme at jeg har vært utro selv en gang.. Noe som spiser meg opp hver gang jeg tenker på det. Vel, så var jeg en ung og dum tenåring. Vel, så var forholdet nesten over uansett, flyttet fra hverandre osv.. Hadde en kjølig samtale over tlf dagen etterpå og gjorde det offisielt slutt.. Men likevel, det er noe av det verste sviket en kan begå og jeg gremmes.
Hvordan det derimot går an, som Ronja sier, å nonchalant gjøre det uten å føle anger i ettertid, virker utrolig rart for meg. Skummelt i grunn.. 
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Tor 24 Nov 2005, 18:51 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
Hvis man kan gjøre det uten noen form for anger, så tror jeg ikke man er så veldig forelsket i utgangspunktet. Eller så er det ikke helt friske i hodet.
Selv har jeg ikke vært utro. eller dvs Jeg klina med en annen jente mens jeg fortsatt var sammen med eksen. Og jeg aner ikke hvorfor jeg gjorde det. Men det gikk ganske sårlig mellom oss, og han hadde gitt meg lov til å ha jente sex om jeg ville, og det syns jeg var skikkelig følelsesløst å komme med, og jeg ville kanskje bare ta litt "hevn" for det utsagnet. Ikke vet jeg. Hvis dette regnes som utroskap så ja, da har jeg vært utro.
Men "bare" etter det hadde jeg en dårlig følelse, og forholdet vårt tok slutt like etter. Jeg mener det var samme helgen faktisk.
Jeg kunne aldri tenke meg å være utro. Utroskap hater jeg virkelig. Og Hvis man tenker på å være utro syns jeg at man skal la den man er sammen med fri. Altså at man selv blir fri. Da kan man gjøre som man vil. Ikke gå rundt og såre andre ved å være utro!
|
Skrevet: Tor 24 Nov 2005, 20:05 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
been there, done that, got the scars. Spar oss alle heller for gnålet og drit i å være utro, det skaper bare piss for alle uansett. Kan ikke sies klarere 
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Tor 24 Nov 2005, 23:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Utroskap? Finnes få ting som kan såre mer, synes jeg... Generelt bør man avslutte det forholdet man er i før man har sex med andre, men det er jo i teorien. I praksis kan det nok ofte være vanskelig å være så ryddig. Men som man reder ligger man.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Fre 25 Nov 2005, 00:37 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
jeg tror ikke man kan diskutere utroskap før man har opplevd det på nært hold....
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tir 29 Nov 2005, 13:47 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Moonshade
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jan 2005 Innlegg: 173
|
man kan jo også spørre hva som skal til før det teller som utroskap..
MÃ¥ man ha sex?
Eller kan utroskap også være mer mentalt?
Hva ville man reagert mest på?
En som har hatt sex med en annen, men ikke hadde noen følelser for denne andre?
eller en som ikke har gjort annet enn å se, men som har følelser for en annen..?
|
Skrevet: Tir 29 Nov 2005, 14:49 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Det som sårer kanskje mest er vel ikke nødvendigvis sex... men at partneren har hatt et forhold med en annen.
|
Skrevet: Tir 29 Nov 2005, 20:57 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
| Moonshade skrev: |
Hva ville man reagert mest på?
En som har hatt sex med en annen, men ikke hadde noen følelser for denne andre?
eller en som ikke har gjort annet enn å se, men som har følelser for en annen..? |
Den der er litt lei. Men hvis min partner(om jeg hadde en...) hadde følelser for en annen, så ville jeg gjerne at han hadde sagt dette og så kunne vi avsluttet forholdet og det var det. Men jeg veit jo om folk som får følelser for andre, det varer kanskje i "10 sekunder" (Les: veldig kort) Og var aldri, tenkt som noe seriøst. Rett og slett fordi man elsker den partneren man har mye høyere. Og Man kan faktisk ikke noe for hva man føler..så jeg syns vel egentlig det at om man har sex med en annen er det et større svik..Da er jo alt ødelagt...Jeg tror nok ALDRI jeg kunne stolt på partneren min igjen om han hadde hatt sex med en annen. Trolig hadde det fått meg til å føle meg helt totalt ubrukelig, Og at jeg ikke var god nok, så det hadde nok vært temmelig på huet og ræva ut av mitt liv. Om han hadde kommet og sagt "jeg har følelser for en annen" så ville det vært sinnsykt hardt, men han var ærlig, bedre det enn at han skal gå rundt og skjule ting, og for detsyns jeg nesten man bør få litt credit, for jeg kan hvertfall ikke noe for hva jeg føler..Men om det bare er en for bigående følelse, så ville jeg nok aller helst ikke vite noe om det..
|
Skrevet: Ons 30 Nov 2005, 07:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Jeg tror de fleste i løpet av et langt forhold får følelser for en annen, i en eller annen grad. Spørsmålet er mye hva man gjør med de følelsene, og hva man lar dem utvikle seg til å bli.
|
Skrevet: Ons 30 Nov 2005, 19:06 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
| Glahn skrev: | | Jeg tror de fleste i løpet av et langt forhold får følelser for en annen, i en eller annen grad. Spørsmålet er mye hva man gjør med de følelsene, og hva man lar dem utvikle seg til å bli. |
sant, og jeg tror at om man beundrer noen for en liten periode og ikke lar det bli til noe mer, så vil jeg ikke vite det, om man lar det utvikle seg, så er det vel trolig noe som ikke stemmer helt i det forholdet en allerede er i og da burde man avslutte det med en gang før man sårer folk mer enn nødvendig. Selv om det gjør vondt som faen er det bedre å si at man har følelser for en annen og gå sin vei enn at det skal ende i at man overrasker dem på en eller annen måte..
|
Skrevet: Ons 30 Nov 2005, 19:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
jeg syntes det er værre om kjæresten min blir betatt av en person, enn om han kun har en one night stand og det er det...
|
Skrevet: Tor 01 Des 2005, 02:46 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
mener du nå betatt at all, eller betatt og at han lar det utvikle seg?! for Jeg kan i hvertfall ikke bestemme selv hva jeg vil føle, men jeg kan bestemme meg selv for hva jeg vil gjøre med følelsene. Og da syns jeg faktisk ikke man er utro, med mindre man virkelig lar det utvikler seg, og møter personen i smug eller snakker med personen i smug og virkelig lar det bli til noe, så er jeg enig. Men Om han har sex med en annen så har han virkelig brutt ned all tillitt, så jeg vil si at begge deler ville ført til brudd. om han var betatt og hadde latt det utvikle seg til en skikkelig forelskelse, så hadde det vært på huet og ræva ut, hadde han pult en annen hadde det og vært på huet og ræva ut!
|
Skrevet: Tor 01 Des 2005, 07:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
| aniraC skrev: | | jeg syntes det er værre om kjæresten min blir betatt av en person, enn om han kun har en one night stand og det er det... |
Men betatthet kan gå over, og følelsene for deg forsterkes når han skjønner hvor glad han er i deg i forhold til det ludderet( ).. Et knull derimot kan vel sjelden føre til noe godt.. Som Coralin sier, man kan ikke styre følelsene sine, man kan bare velge hvordan man reagerer på dem. Om jenta mi etter 5 år ble betatt av en dude på jobben en måned eller 2, men hele tiden undertrykket de følelsene inntil de gikk over, er det no-harm-done som jeg ser det.. Eksperter hevder jo hele tiden at man er garantert å oppleve følelser for andre iløpet av et langvarig forhold, og at det bare er sunt dersom man kommer over det uten å ha gjort noe fysisk galt.
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tor 01 Des 2005, 11:52 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
TD
Varm i trøya

Ble Medlem: 02 Des 2005 Innlegg: 49 Bosted: Rosenholm
|
To av de jentene jeg har hatt "tilfeldig sex" med var i utgangspunktet "opptatt", ja hun ene var til og med forlovet.
Selv har jeg aldri vært utro, så der har du statestikken min, 2-0
At man får følelser for noen fra tid til annen er nesten uungåelig, uansett om du er i et forhold eller ikke. Forskjellen er om du agerer på det eller ikke.
w00t... min første post her 
|
Skrevet: Fre 02 Des 2005, 22:52 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
| TD skrev: | To av de jentene jeg har hatt "tilfeldig sex" med var i utgangspunktet "opptatt", ja hun ene var til og med forlovet.
|
Jeg syns ikke det er noe ålreit heller, ligge med folk man VEIT er i et forhold, det er kanskje ikke du som er utro, men jeg syns likevel det er galt! Hvis en mann som er gift/har dame som jeg vet om prøver seg på meg, så får han høre det!! Men nå har jeg ikke tilfeldig sex, og jeg finner meg ikke i å være noens "andre kvinne" skal det være, så skal det være!
|
Skrevet: Lør 03 Des 2005, 10:28 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
| TD skrev: | To av de jentene jeg har hatt "tilfeldig sex" med var i utgangspunktet "opptatt", ja hun ene var til og med forlovet.
Selv har jeg aldri vært utro, så der har du statestikken min, 2-0
At man får følelser for noen fra tid til annen er nesten uungåelig, uansett om du er i et forhold eller ikke. Forskjellen er om du agerer på det eller ikke.
w00t... min første post her  |
visste du det på forhånd da ?
|
Skrevet: Tir 06 Des 2005, 17:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Jeg mener man ALDRI skal prøve seg på noen som har kjæreste, med mindre man er dødsforelska og tror han man tilby noe bedre i ett forhold.
Er det bare for å få pult en kveld, synes jeg det er kvalmt. Er det virkelig så viktig å få seg noe at man vil overse det at man kansje ødlegger mye av den andre personens liv?
|
Skrevet: Ons 07 Des 2005, 15:20 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |