DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Angående brevduer
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [2 Posts]  
Av Innlegg
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
 AngÃ¥ende brevduer

Jeg har et spørsmål angående brevduer.
Greit nok at de klarer å finne veien hjem, det kan jeg godta. Men når man reiser imellom drar man vanligvis fra et punkt til et annet. Hvordan klarer brevduene å finne det andre punktet? Det punktet som ikke er hjemme? Er brevduer egentlig hjemme overalt? Bøyer de universet slik at de får et punkt til å være to steder? Har jeg for mye tid til å tenke på sånt? Driver brevduer med noe muffens?

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Lør 05 Nov 2005, 02:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
katten min spiste noe under senga mi inatt, suspekt når du våkner av knaselyder...

men brevduer har bare ett hjem, og flyr bare en vei. de trenes opp til å tro et sted er hjem, f.eks. her hvor jeg bor. Så settes de i bur og kjøres til et annet sted, f.eks slitu. Når noen på slitu vil si meg noe, slepper de en due løs og den flyr hjem til meg.

føler også et pressende behov for legge ved en wikipedialink
http://en.wikipedia.org/wiki/Homing_pigeon

InnleggSkrevet: Søn 06 Nov 2005, 21:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [2 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet