DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Fra Penn og Pensel
Veronika vil dø
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [5 Posts]  
Av Innlegg
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004
 Veronika vil dø

Leste nettopp Veronika vil dø, av Paolo Coelho. Var så spennende at jeg leste den ut samme kvelden jeg begynte på den (dvs ble ferdig 06.30) Very Happy

Boka var som sagt veldig fin, det er mange dype filosofiske betraktninger, forfatteren vet mye om livet og dets medfølgende galskap. Problemet er at selve "overaskelsen i boka" er klar som dagen nesten helt fra starten. Nå skal jeg ikke fortelle hva dette går ut på.

Akkurat det der var ikke så smart i boken, selv om resten var det. Hva er dere andres meninger?

InnleggSkrevet: Søn 03 Apr 2005, 01:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
mærta-bærta
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Nov 2004
Har Coelho på lista over "må lese-forfattere", har hørt og lest så mye positivt om bøkene hans. Synspunkter på hvor jeg starter da? Alkymisten? Forøvrig er det jo kjipt hvis du skjønner storyen før første kap. er omme... Men hvis innholdet er bra, kan det vel likevel være verdt å lese.

InnleggSkrevet: Søn 03 Apr 2005, 09:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Jeg elsker både Veronika vil dø, alkymisten ooog Ved elven piedra satt jeg og gråt. Og sikkert alle de andre også, men de har jeg ikke lest ennå.

Veronika vil dø er en nydelig bok, som beskriver mye av det folk flest ikke snakker om. Galskapen. Både den helt ekstreme typen, og den vi alle har litt av. Den er så vakkert skrevet at jeg satt med tårer i øynene hele den natten jeg leste den for første gang. Og den gir meg fremdeles tårer i øynene. Hver gang.

InnleggSkrevet: Søn 03 Apr 2005, 10:18
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Synea
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 14 Mar 2005
Jeg leste Veronika vil dø for et par dager siden og syntes den var utrolig fin. Den er nå en av mine yndlingsbøker:)

InnleggSkrevet: Man 25 Apr 2005, 14:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Homewrecker
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 05 Jun 2004
Leste den sist for et halv år siden. Utrlolig vakker bok. Har ikke lest noen av hans andre bøker, men hørt mye bra om alkymisten...

InnleggSkrevet: Fre 04 Nov 2005, 00:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [5 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Fra Penn og Pensel
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet