DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Flammeblåsing
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [4 Posts]  
Av Innlegg
incurable
Främling
Främling

Ble Medlem: 29 Okt 2005
 FlammeblÃ¥sing

Jeg har gjort meg noen erfaringer når det kommer til flammeblåsing..

Det er gøy, kult og varmt, men det har sine baksider.. Svelging av parafin fører som kjent til en litt løs mage.. og når man blåser flammer kontinuerlig i en time, er du nødt til å svelge litt..

Så dette er som en liten advarsel... min reaksjon var dårlig mage i 2 dager, tørr ødelagt hud i en uke, og klær med en herlig parfyme.

Noen som har noe tips?

InnleggSkrevet: Lør 29 Okt 2005, 17:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
calyptomena
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Mar 2005
Jeg tror ikke det er noe lurt å bruke parafin, det er ganske "urent". Ren lampeolje er visst det man skal bruke, ideelt sett. Og for all del ikke whiskey eller noe sånt.

Hvis man først og fremst skal øve seg på den riktige "sprayen" ut av munnen, kan man like gjerne gjøre det vann. Og så bruker man heller olje bare en liten stund, og først og fremst når man skal vise seg frem. Flammer er jo kjempekult, men det er jo en grunn til at parafin ikke står i statens ernæringsguide...

Og for all del, ikke inhaler det du tenner på! Selvsagt ikke når man tenner på det, det er jo opplagt... Wink Men også når man bare har oljen/parafinen i munnen, for all del ikke pust inn! Kommer parafinen/oljen ned i lungene kan man risikere å få kjemisk lungebetennelse, og det er noe sinnsykt dritt!! Skader lungene, og sitter i kjempelenge ettersom det er vanskelig for kroppens immunforsvar å kvitte seg med det - det er jo ikke bakterier som forårsaker det. Har en venninne som har hatt det, og hun anbefaler det ikke til noen Wink

Mellom hver blåsing av flammer, bør man skylle munnen med vann, og spytte det ut. Da unngår man å svelge så mye parafin/olje.

InnleggSkrevet: Lør 29 Okt 2005, 17:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Jeg har lært at man bør drikke melk etter at man har blåst flammer. Melken hjelper kroppen med å nøytralisere (eller var det bryte ned?) lampeolja, eller andre ting man bruker for å få til pyroeffektene.

Og ja! Det er sinnsykt digg å blåse flammer!

En annen ting - har man langt hår bør man sette det i en hestehale eller noe slikt før man "flammer" - det fant i alle fall ei venninne av meg ut Rolling Eyes

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Søn 30 Okt 2005, 03:54
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Therese
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Mar 2003
Det med melk er ganske viktig. Og parafin er fyfy. Har aldri prøvd, men kjenner en del som holder på med det, og parafin er NEI.
Lampeolje derimot. Tror det er litt mildere enn parafin.

Men husk melk. Det er regel nummer 1.

InnleggSkrevet: Søn 30 Okt 2005, 11:33
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [4 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet