DSGF.no Forum  
DSGF.no   HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
 Forumoversikten » Generelt » Tåkeprat
Dilemma i fotojournalistikkens verden
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [5 Posts]  
Av Innlegg
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
 Dilemma i fotojournalistikkens verden

Denne testen har kun ett spørsmål, men det er et veldig viktig et. Ved å gi et ærlig svar vil du oppdage hvor du står moralsk sett. Testen fremlegger en lite trolig og fullstendig oppdiktet situasjon hvor du blir satt til å ta en avgjørelse.

Husk at ditt svar må være ærlig og spontant. Vennligst les videre og tenk nøye gjennom hver enkelt informasjon som du får fremlagt.

Situasjonen

Du er i Florida, mer spesifikt i Miami. Det er kaos overalt med en alvorlig oversvømmelse forårsaket av en orkan. Flommen er av bibelske dimensjoner. Du er en fotojournalist ansatt i en av de største avisene og du er fanget i midten av denne episke katastrofen.

Situasjonen er nærmest håpløs. Du forsøker å ta bilder som vil gi fart på din karriere. Det flyter hus og folk overalt rundt deg, hvor noen forsvinner under vannet.

Moder jord får utløp for alle sine destruktive krefter.

Testen

Med ett ser du en mann i vannet. Han kjemper for sitt liv for å unngå å bli dratt ned av rester og skrap som flyter i vannet. Du går nærmere. På en eller annen måte virker denne mannen kjent. Plutselig går det opp for deg hvem det er.

Det er George W. Bush!

Samtidig konstaterer du at det rasende vannet er i ferd med å dra han under for godt. Du har to muligheter: du kan redde livet til presidenten eller du kan ta et dramatisk Pulitzer-prisvinnende bilde ved å dokumentere døden til en av verdens mektigste politikere.

Spørsmålet

Her er spørsmålet og vennligst gi et ærlig svar:

Ville du valgt høykontrast fargefilm eller ville du gått for den klassiske enkeltheten med sort/hvitt film?

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Fre 28 Okt 2005, 10:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004
LOL!! Smile

Hmmm.... vrien den der....

Kan vi ikke si at jeg har med et digitalt videokamera også???

For da er det ingen tvil! Jeg ville FILMET!! Very Happy

InnleggSkrevet: Fre 28 Okt 2005, 11:18
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Film...? Hvis jeg hadde vært fotojournalist i en stor avis, så ville jeg nok hatt oppdatert teknologi.

Digitalkamera, fargeblide, så kunne jeg konvertere det til sort/hvitt i photoshop senere hvis jeg hadde følt behov for det. ^^

InnleggSkrevet: Lør 29 Okt 2005, 13:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
Sort/hvitt bilde. here is the answer why ---> http://www.worldpressphoto.nl/50years/

InnleggSkrevet: Lør 29 Okt 2005, 16:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Homewrecker
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 05 Jun 2004
Haha...Veldig bra! Hadde redda drittsekken jeg, får å så usette han for å bli radioaktiv og leve med ekstreme smerter for resten av sitt liv...

InnleggSkrevet: Tor 03 Nov 2005, 20:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [5 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
 Forumoversikten » Generelt » Tåkeprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet