|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 1160 Bosted: Oslo
|
Venner
Hvorofr blir det ofte sånn at de vennene du hadde for et år siden og prata massemassemasse med, ikke er så gode venner et år etter?
Selvfølgelig gjleder ikke dette alle, en god del blir værende i livet ditt, men hva er det som gjør at noen bare gradvis forsvinner ut av livet ditt etterhvert?
Er det kanskje bare jeg som er skikkelig teit som ikke skjønner hvorfor? Er det alltid en grunn, noe man har gjort eller ikke gjort, som gjør at det blir sånn?
*savne*
|
_________________ En dag uten kos er som en båt uten matros.
Skrevet: Søn 21 Okt 2001, 15:12 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Thomas
Gjest
|
Re: Venner
avstand? nye venner?
er ofte slik at dersom man ikke har tid til å prate med noen venner hver eneste dag, så glemmer man det neste dag.. og så blir man kanskje litt irritert fordi at den andre ikke tar så mye kontakt.. og det samme gjør den andre..
så blir det bare sånn..
men noen venner kan man være venner med alltid.. uansett..
*kos*
|
Skrevet: Søn 21 Okt 2001, 15:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
dybvik
Gjest
|
avstand er en ting jah. saa blir man ofte opptatt med mange andre ting naar man flytter f.eks, og da kan det skje at man blir saa opptatt at man glemmer veldig mange gamle venner.. men hvis man virkelig er innstilt paa at man vil holde kontakten, at begge deler vil holde kontakten, da klarer man det.. men hvis bare en av partene vil, saa gaar det som regel ikke.. for det er slitsomt aa hele tiden vaere den parten som maa ta kontakten, det gaar man lei av etterhvert..
*loepe paa forelesning*
|
Skrevet: Man 22 Okt 2001, 13:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jentepust
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 379
|
Bestevenner
Det kommer definitivt ann på hvor strekt vennskapet er.
lDet er når man flytter og sånn at man virkelig finner ut av det. De fleste av vennene mine i gamle klassen snakker jeg sjelden med, bare av og til når jeg treffer dem hjemme en eller annen helg innimellom.
Men meg og bestevenninna mi miriam, vi kan snakke i tlf i timesvis hver dag, vi kan si en halv setning, så fullfører den andre. Vi kan til og med sitte og "se" hotell cæsar sammen via tlf, og begynne å le akkurat de samme stedene, uten at det egentlig skal være morsomt.
Sikkert guskrekkelig kjedelig for dere å lese, men poenget mitt er, hvis vennskapene er sterke nok, blir det naturlig at det varer for alltid.
|
_________________ En verden uten Jentepust stopper opp
Skrevet: Tir 23 Okt 2001, 11:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

|
Re: Bestevenner
Jeg tror ikke at jeg har en bestevenn.. Ikke sånn skikkelig. Sånn gjensidig bestevenn-forhold over laaang tid liksom. Selvfølgelig har jeg hattt veldig gode venner, og et par har vært "bestevennene" mine, men det er fordi de har vært de beste vennene jeg har hatt.. Sånn bestevnn-ting som du beskriver her har jeg vel bare opplevd med en person, og det går veldig i perioder.. nå har jeg ikke snakka med ham på flere uker.. *sukk*
|
Skrevet: Tir 23 Okt 2001, 19:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Thomas
Gjest
|
Jeg har vel faktisk aldri hatt noe sånn "gjensidig bestevenn-forhold".. Men jeg har heldigvis mange gode veninner, som jeg kan prate med alt om..
Jenter: Tror ikke jeg hadde overlevd uten dere.. Takk, hele den kvinnelige befolkning for at dere er til. :)
.th*mas
|
Skrevet: Tir 23 Okt 2001, 20:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
Da jeg var liten hadde jeg ei bestevenninne, men hun flyttet til sørlandet, og likevel holdt vi kontakten.. vi var veldig gode venner hele tiden.. men da vi fylte 18 mistet vi kontakten.. ingen av oss hadde tid til å skrive brev og sånn mer.. har ikke hørt fra henne på tre år, menjeg tenker ofte på henne..
Ellers har jeg mange gode venninner.. men jeg klarer ikke å si hvem som er bestevenninnen min.. er flere som kaller meg sin bestevenninne, men jeg vet ikke jeg.. iblant den ene iblant den andre...
URK!! slitsomt!
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Ons 24 Okt 2001, 08:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

|
Hvis du tenker på henne ofte, hvorfor gjør du ikke noe med saken?! Det er ikke for sent å ringe henne, eller skrive et brev eller et lite kort og fortelle henne at du savner henne..
|
Skrevet: Ons 24 Okt 2001, 08:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

|
Jeg tror det kan være greit å ha både gutte- og jentevenner jeg.. For gutter og jenter er forskjellige, og ser på ting på forskjellig måte. Så hvis man vil være sikker på at man gjør det rette kan det være greit å snakke med venner av begge kjønn.
|
Skrevet: Ons 24 Okt 2001, 08:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
hmm.. kanskje det..
Tror jeg sender henne et brev etter helgen.. for i dag kommer kjæresten min på besøk... han er forresten også en kjempegod venn.. han kjenner meg bedre enn noen andre tror jeg...
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Tor 25 Okt 2001, 09:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Chr|s
Gjest
|
venner kommer og venner går.. som årstidene, man vokser litt hver for seg og plutselig så har man vokst i to helt ulike retninger.. kjærester kommer iveien, den ene blir totalt oppslukt i kjæresten sin og "glemmer" vennene sine.. om man bare kunne oppleve noe sånt... *sukk*
lurer jeg.. på hvordan det hadde vært om jeg kunne få starte livet på nytt.. da tror jeg at jeg kunne ha fått flere gode venner.. for nå er det få av dem og alle bor selvfølgelig på andre steder i landet (typisk nok)
men uff.. så depresiv jeg ble.. kanskje noe med at det er det er helg, det er lørdagskveld og jeg sitter her.. kjeder meg.. ja, nok for denne gang.. min første post her.. etter litt masing ifra min veldig gode veninne bsdgirl katusj 
|
Skrevet: Lør 27 Okt 2001, 21:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shrinkie
Främling

Ble Medlem: 23 Mar 2003 Innlegg: 17 Bosted: Guildford
|
Jeg har aldri en masse venner, men de vennene jeg har, kjenner jeg veldig godt!
En veldig god venninne av meg som jeg har kjent siden vi var små, fikk seg kjæreste for tre år siden. Plutselig var ho bare sammen med han, fikk en masse venner i hans vennegjeng osv. Ho hadde aldri tid til meg lenger.
Men for litt over et år siden fikk hun store depresjoner og psykiske problemer, og ble tvangsinnlagt inn på Veum. Hun gjorde det slutt med kjæresten sin, og følte seg veldig ensom. Jeg fikk høre om dette av moren hennes, og det var da jeg fant ut hvor mye ho betydde ho. Jeg besøkte henne masse den sommeren. Vi ordna så ho fikk dagperm, og vi dro på shoppingturer til Oslo sammen! Vi lo og hadde det kjempemorro sammen, og ho har sagt i ettertid at jeg hjalp henne gjennom en veldig vanskelig tid.
Nå har vi mye bedre kontakt enn vi har hatt på flere år!
Problemet er at jeg bor i England... Alle vennene mine er spredd utover landet, og jeg ser dem veldig sjeldent. Jeg har en kjæreste som jeg også må masse tid til når jeg er hjemme på ferie. jeg føler at jeg mister kontakten med mange av vennene mine.
Jeg tror også at venner kan vokse fra hverandre.. og ingen kan egentlig noe for det. Madison og jeg var bestevenner store deler av barneskolen, men så vokste vi fra hverandre. I løpet av videreående fant vi tonen igjen, og nå er vi kjempegode venner.. og veldig flinke til å mimre om barndommen våres.. hihi!
Men det jeg egentlig skulle skrive, og som var poenget mitt.. Er at man må prøve å få tid til venner selv om man har kjæreste og mye annet å gjøre. Skriv mail hvis vennen flytter til andre siden av landet.
Jeg savner alle vennene mine i Norge. Jeg har fått noen gode guttevenner her i england, men jeg savner en skikkelig god venninne...
|
_________________ Shrinkie
Skrevet: Lør 27 Okt 2001, 23:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
dybvik
Gjest
|
men det er mange som mener at ei jente og en gutt ikke kan være veldig gode venner, uten at det ligger no mer bak det.. det er utrolig plagsomt at noen mener no sånn.. jeg for min del har hatt mange flere guttevenner opp gjennom årene enn jeg har hatt jentevenner..
|
Skrevet: Man 29 Okt 2001, 13:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

|
Hvorfor må du starte på nytt for å få flere venner? Og det finnes mange måter å starte på nytt på.. begynne på en ny skole der man ikke kjenner noen fra før f.eks
|
Skrevet: Tir 30 Okt 2001, 11:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Chr|s
Gjest
|
jeg går ut av VK2 til sommeren, da venter militæret (om de vil ha meg) og videre studier (om jeg finner ut hva pokker jeg skal studere) så det er kanskje en ny begynnelse, men jeg er så fucka at det med 99,9999% ikke spiller noen rolle fra eller til...
Derfor skulle jeg ønske at jeg kunne begynne på nytt...
så mye feil jeg har gjort som har straffet seg som kunne ha vært unngått etc...
|
Skrevet: Lør 03 Nov 2001, 20:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eithor
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 309 Bosted: I havgapet vestenfor Trondheim
|
Samme med meg.
Snart ferdig med VK2, aner ikke hva jeg skal etterpå.
Vil flytte på hybel ett eller annet sted.
Og, ja: vil 'begynne på nytt'
Absolutt
*være trøtt av det vante*
|
Skrevet: Søn 04 Nov 2001, 21:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter: