DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Hjernemasse
Hjelpe meg mot dårlig hukommelse?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [10 Posts]  
Av Innlegg
turbogigante
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 19 Sep 2005
 Hjelpe meg mot dÃ¥rlig hukommelse?

Heisann
Sikkert flere enn meg som har dette problemet, nemlig å huske ting! Har folk noen tips?
Takker og bukker:D

InnleggSkrevet: Tir 04 Okt 2005, 16:58
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
ellWood
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 04 Mai 2005
Jeg hadde et jævla bra tips...
Men nå har jeg glemt det Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Tir 04 Okt 2005, 20:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Post-It lapper, skikkelig mange og i massevis av farger. Skriv ned det du må huske på minst 20 av dem og klistre dem opp overalt. Hjemme, på klærne dine, på deg selv, på eventulle kjærester og venner og sist men ikke minst på tv og data-skjermene du ser på i løpet av dagen. Her gjelder "jo mer jo bedre"-prinsippet.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Tir 04 Okt 2005, 23:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
lastebil
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 08 Okt 2003
Jeg bruker to metoder for å huske bedre.

Det ene er en liten notisblokk og blyant. Det andre er at jeg har lagt meg til noen rutiner.

Jeg bruker å skjekke om jeg har med lommeboka, nøklene og mobiltelefonen hver gang jeg forlater et sted.

Jeg bruker av og til å legge til meg noen tilleggs skjekker i tilfelle jeg har med meg noe annet som jeg ikke har lyst å forlegge. This is for advanced users only though, so stick with the basics until you're feeling confortable with them Wink.

Jeg tror egentlig det med å være glemsk eller om du husker bra har mye med hvor mye orden du har på livet ditt.

Er du en rotekopp f.eks, glemmer du ofte avtaler og gjenstander.

Folk som virker ordentlige og som er pliktoppfyllende når det gjelder avtaler og slikt, bruker gjerne en sjette sans. En sånn avansert avtalebok.

Nei, takke seg til en enkel notisblokk, uten ekle datoer og tull i.

Jeg har omsider plukka opp denne skikken fra pappa, som har gått med notisblokk så lenge jeg kan huske!

Jeg bare tenker på de gangene jeg har kjøpt meg sånn almanakk . Den er dyr (koster gjerne over 200 kroner) og jeg bare har latt den ligge. Tror kanskje det er mer nyttig for jenter, siden de kan ha den i veska si.

Penn og notisblokk koster 20 kroner, så om du mister dem, kan du uten stor sorg kjøpe nye!

Enkelt, greit og billig!

InnleggSkrevet: Tor 06 Okt 2005, 11:37
turbogigante
Varm i trøya
Varm i trøya

ellWood skrev:
Jeg hadde et jævla bra tips...
Men nå har jeg glemt det Rolling Eyes

hihi!

InnleggSkrevet: Tor 06 Okt 2005, 14:31
turbogigante
Varm i trøya
Varm i trøya

sharee skrev:
Post-It lapper, skikkelig mange og i massevis av farger. Skriv ned det du må huske på minst 20 av dem og klistre dem opp overalt. Hjemme, på klærne dine, på deg selv, på eventulle kjærester og venner og sist men ikke minst på tv og data-skjermene du ser på i løpet av dagen. Her gjelder "jo mer jo bedre"-prinsippet.

mhm..smart det der med Post-It lapper.. takk!Smile

InnleggSkrevet: Tor 06 Okt 2005, 14:33
turbogigante
Varm i trøya
Varm i trøya

lastebil skrev:
Jeg bruker to metoder for å huske bedre.

Det ene er en liten notisblokk og blyant. Det andre er at jeg har lagt meg til noen rutiner.

Jeg bruker å skjekke om jeg har med lommeboka, nøklene og mobiltelefonen hver gang jeg forlater et sted.

Jeg bruker av og til å legge til meg noen tilleggs skjekker i tilfelle jeg har med meg noe annet som jeg ikke har lyst å forlegge. This is for advanced users only though, so stick with the basics until you're feeling confortable with them Wink.

Jeg tror egentlig det med å være glemsk eller om du husker bra har mye med hvor mye orden du har på livet ditt.

Er du en rotekopp f.eks, glemmer du ofte avtaler og gjenstander.

Folk som virker ordentlige og som er pliktoppfyllende når det gjelder avtaler og slikt, bruker gjerne en sjette sans. En sånn avansert avtalebok.

Nei, takke seg til en enkel notisblokk, uten ekle datoer og tull i.

Jeg har omsider plukka opp denne skikken fra pappa, som har gått med notisblokk så lenge jeg kan huske!

Jeg bare tenker på de gangene jeg har kjøpt meg sånn almanakk . Den er dyr (koster gjerne over 200 kroner) og jeg bare har latt den ligge. Tror kanskje det er mer nyttig for jenter, siden de kan ha den i veska si.

Penn og notisblokk koster 20 kroner, så om du mister dem, kan du uten stor sorg kjøpe nye!

Enkelt, greit og billig!

skjønner hva du mener.. hmm, men jeg er veldig glemsk, men jeg klarer å huske avtaletider *stolt*.. men det er jo smart å skrive det ned, så lenge man ikke glemmer det man skrev det ned i.. takkar för tips:)

InnleggSkrevet: Tor 06 Okt 2005, 14:35
sjokoladekjeks
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Nov 2004
Din sykdom er dessverre uhelbredelig, men man kan jo altids prøve å lette smerten litt.
Ved å skrive på armen feks. (som jeg gjør) Liten sjangs for å glemme den.. tror jeg... Rolling Eyes
Dog... så godt for blodet er det ikke... Wink

"Hjelp!" ropte han da treet fløy forbi ham Shocked

InnleggSkrevet: Tor 06 Okt 2005, 20:23
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Saken er å klare å sette ting i system - klare å kjenne igjen mønstre i forskjellige ting man gjør, og huske hva som generelt trengs til de forskjellige tingene. Detaljene kan man alltids fylle inn der og da.

Og - noen ting er det veldig greit at alltid ligger på samme sted. Som lommebok, nøkler og slikt. Hvis man lager som vane at slikt alltid legges på samme sted når man kommer inn døra, så unngår man mye leting.

InnleggSkrevet: Fre 07 Okt 2005, 19:35
tyskbart
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 12 Jul 2004
http://www.dagbladet.no/dinside/2004/02/14/390887.html

InnleggSkrevet: Søn 06 Aug 2006, 02:27
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [10 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema