DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SřkSřk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
Poll

Bare døden er verre enn livet

Ja, jeg er enig
7%
 7%  [ 1 ]
Nei, der tar du feil
92%
 92%  [ 12 ]

Antall stemmer : 13

Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Start Nytt Tema   Svar pĺ Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [15 Posts]  
Av Innlegg
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004

Hevm er enige i dette da?

InnleggSkrevet: Ons 20 Apr 2005, 13:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Synea
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 14 Mar 2005
Ofte kan døden være mer fristende enn livet..

InnleggSkrevet: Ons 20 Apr 2005, 16:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Man gjør vel det man har mest lyst til... trodde jeg da

InnleggSkrevet: Ons 20 Apr 2005, 18:48
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Hverken eller. Å dø er en del av livet, og ateist og fysikalist som jeg er, så er døden lik ikke-eksistens. Døden er noe de etterlatte må streve med - den som døde trengte bare takle selve dødsprosessen.

Jeg ser heldigvis ingen grunn til å dø før kroppen min gjør meg helt nødt til det.

InnleggSkrevet: Ons 20 Apr 2005, 21:24
Sist endret av Glahn den Ons 20 Apr 2005, 23:58, endret 1 gang
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Glahn skrev:
Hverken eller. Å dø er en del av livet, og ateist og fysikalist som jeg er, så er døden lik ikke-eksistens. Døden er noe de etterlatte må streve med - den som døde trengte bare takle selve dødsprosessen.

Jeg ser heldigvis ingen grunn til å dø før kroppen min gjør meg helt nødt til deg.

Du vil veldig gjerne leve, men frykter ikke døden? Freakish

InnleggSkrevet: Ons 20 Apr 2005, 21:49
Cináed
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 16 Jun 2003
It's not that I'm afraid of death. I just don't want to be there when it happens.
- Woody Allen

Mistet selv en nær venn på mandag, så jeg må jo si at heller i live enn død. Men heller død enn grønnsak...

...-:Cináed:-...

InnleggSkrevet: Ons 20 Apr 2005, 22:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Moonshade
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jan 2005
Vel..
Livet varierer. Noen ganger er det veldig bra, andre ganger ikke noe særlig. Men stort sett er det ganske greit.
Har i hvert fall vært ganske mye lykkelig selv faktisk. Regner meg som ganske heldig som kan si det Very Happy

Døden.. Tja, det vet vi jo ikke noe om. Det er jo gjerne det som er problemet, er det ikke? Derfor den skremmer oss. Fordi vi ikke vet hva som venter.
Men.. Jeg tror ikke døden heller er så ille. Jeg vil ikke møte den før min tid er omme riktignok..
Men jeg tror på et evig liv og frykter vel derfor ikke døden så alt for mye. Tenker ikke så mye på det.

InnleggSkrevet: Ons 20 Apr 2005, 22:35
Moonshade
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jan 2005
Dj_Ista skrev:
Mistet selv en nær venn på mandag, så jeg må jo si at heller i live enn død. Men heller død enn grønnsak...

Oj..
*kondolere og klemme pĂĄ*
Kan skrive under pĂĄ den, ja

InnleggSkrevet: Ons 20 Apr 2005, 22:39
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Jeg tror ikke døden er så mye å frykte - men selve prosessen det kan være å dø, derimot... Og jeg er fryktelig glad i livet, og har ikke lyst til å miste det.

InnleggSkrevet: Ons 20 Apr 2005, 23:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Jeg er vel pĂĄ sett og vis glad i livet jeg og... det er bare det at det forsvinner, og jeg gĂĄr glipp av sĂĄ mye...

Døden er ikke noe jeg ser frem til.

InnleggSkrevet: Tor 21 Apr 2005, 00:53
Cináed
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 16 Jun 2003
salsa addicted skrev:
Dj_Ista skrev:

Oj..
*kondolere og klemme pĂĄ*
Kan skrive under pĂĄ den, ja

Takker Smile

-

Jeg er glad i livet, og har ikke noe ønske om å dø. Men når min tid kommer er det ingenting jeg kan gjøre med det. Det eneste jeg kan gjøre er å krysse fingrene og håpe at det går raskt og smertefritt.

Han som døde nå døde brått. Han hadde en mopedulykke på lørdag fikk hjerneblødning som resultat av den. Han ble bevisstløs søndag morgen og ble erklært død mandag kveld. Det gikk fort og var et sjokk for oss alle. Det kan være vanskelig at det går så fort, men på den andre siden var det greit, for vi visste allerede søndag at hjernen aldri ville fungere igjen, så vi ventet bare på dødsfallet. Så når meldingen endelig kom var det en lettelse, for da var ventetiden over.
Jeg synes uendelig synd på de som er eller har kjente som er dødssyke i lengre tid. Man vet at når som helst kan det skje, man bare vet ikke når. Og den ventetiden er ikke god.
En rask død er den beste for alle parter.

InnleggSkrevet: Tor 21 Apr 2005, 15:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
I'm not scared of dying, I just don't want to. -Robbie W.
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Fre 22 Apr 2005, 09:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besřk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
Jeg er ikke redd for å dø, for sjelen lever evig, det finnes en høyere mening med at vi er her, og hva er vitsen med å dø etter bare 100 år om man ikke skal leve omigjen? da er det jo ikke noe poeng å leve om man rett og slett blir fullstendig borte når man dør, hvor er liksom meningen med det? Jeg er overbevist om at jeg har levd før, og jeg kommer til å leve igjen. Og jeg vet jeg er her for å lære noe, dermed så er ikke livet så tungt heller..

InnleggSkrevet: Fre 22 Apr 2005, 11:11
sjokoladekjeks
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Nov 2004
Døden er noe jeg ikke vet hva er, jeg kan ikke fortelle deg hva som skjer når jeg dør.
Livet derimot, det har jeg masse erfaring med, det vet jeg sĂĄnn nogenlunde hva er.
Man kan på en måte si at det er en uhelbredelig sykdom (dette er bare min mening), man er dømt til å dø.
Hvor lenge (man kan selvfølgelig bli fratatt livet på andre måter) man lever er avhengig av hvordan man lever, eller hvilken "sykdom" man har.
Men det finnes alltid noen som har det (mye) verre enn andre.. for noen av disse vil det å dø kanskje se på som en befrielse...
Men uansett... man er dømt til å dø, enten man vil eller ikke...
Livet, det trenger man ikke leve hvis man ikke vil...

"Hjelp!" ropte han da treet fløy forbi ham Shocked

InnleggSkrevet: Ons 27 Apr 2005, 21:27
Blazer
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 18 Apr 2005
Fødselen - Begynnelsen på slutten av livet.

Døden er bare en utfyllelse av den dødsdommen man får det øyeblikket man blir unnfanget.

'Its a question of when, not if'

Verden som vi definerer den, alle de religionene vi har oppfostret, hvor stĂĄr det om liv andre steder. Hvordan kan det ha seg at vi bare er en tenkende rase, nĂĄr universet er sĂĄ endelig stort.
Grunnen til at jeg skriver dette, er fordi så mange referrer bare til verden når de deler sine synspunkter på hva som skjer etter døden. Men hvorfor er det et gitt faktum at det bare er vår planet det er liv på, at et liv etter døden bare har med vår planet å gjøre.

Hva er sjansen for at reliogenen har rett at det finnes et himmel og helvete slik det blir portrettert.

Min mening er at det finnes en åndeverden, ikke to, ikke tre... én. Hvor alt liv i universets skaperverk er samlet. Mer enn det tør jeg ikke spekulere i.

Døden kan jo for den saks skyld bare være ingenting, for hvis det ender i ingenting, er du ingenting og kan ikke tenke at du er ingenting og kjede deg, fordi du er ingenting. Du bare slutter å eksistere.

Man kan jo også tenke seg at man får 1 liv, og det går om og om igjen, at tiden er som ei klokke, når den har gått runden sin, starter den på nytt fra samme sted, slik at hvis du ble født fem over ti, og døde fem over 11 på klokka, så blir du født på nytt neste gang den er fem over ti og opplever akkurat det samme engang til.

Slik at det er forklaring på det fenomenet vi kaller dejá vú, at det er derfor noen kan sanse ting som ikke har skjedd enda, f.eks. at en unge på 5 kan plutselig si, nå kommer bestefar... (som har vært borte og ingen visste når kom hjem), og 1 minutt senere dukker han opp.

At den ungen da hadde opplevd det før, og følelsen gjorde at han kjente igjen noe av tankene, slik at han kunne komme frem til beslutningen at nå kommer bestefar. Siden barnet ikke har utviklet rasjonell tankegang og derfor sier det ut høyt. Mens vi som voksne ville ha kastet bort tanken fordi vi selv mener det er usannsynlig at han skal komme akkurat da, eller at vi bare tuller med oss selv.

Barn er jo som sagt pga deres åpne sinn og frie for rasjonelltankegang lettere for å lytte til instinktine sine og si det de føler. Mens når vi blir eldre dytter instinktene vekk og lytter kun til vår egen "reasoning".

Uansett - Døden er, og vil alltid være et mysterium helt til den det er vår tur.

InnleggSkrevet: Sřn 25 Sep 2005, 01:30
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [15 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar pĺ Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Gĺ Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pĺ temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet